Urząd Marszałkowski w Warszawie poinformował, że obecnie za granicą znajduje się 3600 klientów Neckermanna, głównie w basenie Morza Śródziemnego.
– Najgorsza sytuacja jest w Tunezji i w Turcji oraz na Majorce. Głównie na tych destynacjach będziemy się skupiać w pierwszej kolejności. Z biegiem czasu sytuacja poza granicami kraju będzie coraz bardziej dynamiczna – powiedziała Izabela Stelmańska z Urzędu Marszałkowskiego.
– Bardzo prosimy wszystkie rodziny i osoby przebywające poza granicami, które potrzebują pomocy, o kontaktowanie się z nami przez stronę www.mazovia.pl i zgłaszanie wszystkich sytuacji – wyjaśniła urzędniczka.
Zobacz komunikat Urzędu Marszałkowskiego dla podróżnych
Stelmańska dodała, że ma informacje o innych biurach, które zgłaszają wolne miejsca w samolotach i proponują je podróżnym, którzy będą musieli wcześniej wrócić do kraju.
Pojawiły się też doniesienia o wyrzucaniu turystów z hoteli i zatrzymywaniu ich w aresztach hotelowych.
Dzisiaj rano polski Neckermann odwołał wszystkie loty. Potem pojawiło się oficjalne oświadczenie o niewypłacalności biura. Problemy wywołał upadek brytyjskiego giganta z branży turystycznej, Thomasa Cooka, do którego należy Neckermann.
Na polecenie marszałka województwa mazowieckiego Adama Struzika powstał specjalny zespół kryzysowy, który monitoruje sytuację, udziela informacji turystom i organizuje ich pobyt i powrót do kraju.
W przypadku niepokojących informacji klienci Neckermann Polska proszeni są o kontakt telefoniczny z urzędem marszałkowskim pod numerem telefonu: (22) 59 79 543, (22) 59 79 541, (22) 59 79 545.
Czytaj też:
Oficjalnie: Biuro podróży Neckermann Polska niewypłacalne