PGE partnerem Poli
Artykuł sponsorowany

PGE partnerem Poli

Dodano: 
Polskie – kupuję to!
Polskie – kupuję to!Źródło:PGE Polska Grupa Energetyczna
„Polskie – kupuję to!” – pod takim hasłem PGE Polska Grupa Energetyczna prowadzi kampanię społeczną, w ramach której zachęca Polaków do kupowania krajowych produktów oraz usług. Ich odnalezienie znacząco ułatwia bezpłatna aplikacja Pola, której dalszy rozwój będzie możliwy dzięki wsparciu PGE.

PGE zachęca do korzystania z polskiej aplikacji Pola, dzięki której odnalezienie artykułów z polską „duszą” staje się naprawdę proste. Wystarczy zeskanować kod kreskowy danego produktu, aby na ekranie smartfona zobaczyć informacje o tym, czy producent jest zarejestrowany w Polsce, czy inwestuje w naszym kraju w badania i rozwój i czy jego kapitał jest rodzimy, czy może jest to część zagranicznego koncernu. Jeżeli ktoś nie ma czasu wczytywać się w te informacji, to wystarczy, że rzuci okiem na liczbę punktów w skali od 0 do 100 określających stopień „polskości” danego produktu. Jak wystawiana jest ocena punktowa? Pierwsze 35 punktów Pola przyznaje w zależności od udziału polskiego kapitału w konkretnym przedsiębiorstwie. Kolejne 10 punktów otrzymuje ta firma, która jest zarejestrowana w Polsce, a następne 30 punktów dostaje to przedsiębiorstwo, które produkuje w naszym kraju. Dalsze 15 punktów zależy od tego, czy w naszym kraju inwestuje w badania i rozwój. Dodatkowe 10 punktów otrzymują zaś firmy, które nie są częścią zagranicznych koncernów. Liczba punktów zwizualizowana jest przy pomocy czerwonego paska. Aplikacja Pola jest darmowa i można ją pobrać ze sklepów Google Play, App Store oraz Windows Store.

Rozszerzenie bazy produktów

– Celem działań PGE skupionych wokół „Polskie – kupuję to!” jest zwrócenie uwagi konsumentów na wybór rodzimych produktów, ale również ułatwienie ich zakupu, w czym właśnie pomaga aplikacja Pola. Dlaczego PGE – spółka energetyczna - angażuje się w ten projekt? Ponieważ kupując polskie produkty wspieramy polskich przedsiębiorców i polską gospodarkę. Dzięki aplikacji Pola, w prosty sposób można sprawdzić czy produkt został wyprodukowany w Polsce, przez krajową firmę, w Polsce zarejestrowaną i w Polsce płacącą podatki - informuje Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.

PGE Polska Grupa Energetyczna została partnerem Poli i – we współpracy z jej twórcami wspiera rozwój tej aplikacji. Celem jest m.in. rozszerzenie bazy produktów o kolejne branże, dzięki czemu identyfikacja polskich produktów będzie jeszcze łatwiejsza.

Polacy pomagają własnej gospodarce

Kampania „Polskie – kupuję to!”, której celem jest zachęcenie Polaków do kupowania krajowych produktów i usług, wystartowała w czerwcu 2020 r. Akcja narodziła się z inicjatywy pracowników PGE, a z czasem nabrała ogólnopolskiego wymiaru. W ramach kampanii „Polskie – kupuję to!” PGE Polska Grupa Energetyczna uruchomiła także platformę fachowcy.gkpge.pl, wspierającą krajowych usługodawców, oraz specjalną zakładkę z produktami oznaczonymi jako produkt polski z logo „Polskie – kupuję to!” na platformie PGE eSklep.

Według wyliczeń analityków firmy doradczej Grant Thornton z października zeszłego roku każda złotówka wydana na zakup produktu stworzonego przez firmę polską i wyprodukowanego w Polsce sprawia, że w kraju pozostaje co najmniej 79 groszy. Jeżeli tę samą złotówkę wydaje się na produkty wyprodukowane przez zagraniczne firmy, to w Polsce zostają tylko 24 grosze. Zwłaszcza podczas pandemii Polacy mogą więc łatwo wesprzeć krajową gospodarkę – wystarczy, że sprzedaż polskich towarów wzrośnie o 1 proc., a rodzima gospodarka powinna zyskać ponad 6,5 mld zł. Kupowanie polskich towarów może więc uratować wiele firm, a tym samym ochronić miejsca pracy wielu Polaków.

Źródło: PGE Polska Grupa Energetyczna
Czytaj także