Jak informuje strona Centralnego Biura Antykorupcyjnego rozpoczęta 10 grudnia 2019 r. kontrola zakończyła się w tym roku 10 września. Czynności przeprowadzali agenci Delegatury CBA w Gdańsku, a przedmiotem ich działania była realizacja zamówienia publicznego na wykonanie robót budowlanych w ramach przedsięwzięcia: Połączenie Portu Lotniczego z Portem Morskim Gdańsk – Trasa Słowackiego. Zadanie IV. Odcinek Węzeł Marynarki Polskiej – Węzeł Ku Ujściu. Projekt jest potocznie nazywany tunelem pod Martwą Wisłą.
Jak ustalili agenci w wyniku zaniechań gdańskich urzędników do kasy miasta nie trafiło prawie 90 milionów złotych. To efekt nienaliczenia kar umownych za opóźnienia w realizacji inwestycji.
Jak czytamy w oświadczeniu CBA: "W wyniku kontroli stwierdzono bezpodstawne zawarcie aneksów, które spowodowało uniknięcie konieczności zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości 88 076 318,74 zł z tytułu opóźnienia o 484 dni wykonania przedmiotu zamówienia".
Gdańscy urzędnicy odpierają te zarzuty, twierdząc, że wydłużenie realizacji inwestycji nie wynikało z opóźnienia w działaniach wykonawcy, ale z działania Magistratu. Jak czytamy na stronie gdansk.pl, zamawiający zlecił wykonawcy dodatkowe prace, co skutkowało dłuższym okresem budowy tunelu.
Czytaj też:
"Zmiana strategii". Minister zdrowia tłumaczy wzrost przypadków koronawirusaCzytaj też:
Afera GetBack. W tym kraju ma przebywać Leszek Czarnecki