Jak opisuje branżowy serwis Wirtualne Media, „tylko w kwietniu cennikowe wpływy reklamowe telewizji względem analogicznego okresu rok wcześniej zmniejszyły się o 25,04 proc. i choć dla porównania – rynek reklamy telewizyjnej we wrześniu wzrósł o 4 proc. – to i tak nadawcy w tym roku będą liczyć straty”.
Kryzys wywołany epidemią koronawirusa spowodował też zwolnienia i obniżki pensji. Chociaż – jak przypomina serwis – wiosną, przy pierwszej fali epidemii, stacja nie musiała zwalniać pracowników, teraz sytuacja wygląda inaczej.
„Jesień i kolejny skok zachorowań to ponownie próba dla wielu firm, które muszą ograniczać koszty i szukać innych źródeł przychodów, by przetrwać ten trudny czas” – opisują Wirtualne Media.
Jak dowiedział się serwis, TVN Grupie Discovery szykuje zwolnienia, ale firma nie chce ujawniać ile osób będzie musiało odejść i w jakich działach dojdzie do redukcji etatów.
Dział prasowy TVN odpowiadając na pytania Wirtualnych Mediów ws. zwolnień tłumaczy: „ Zmiany w firmie są konieczne, żebyśmy mogli sprostać tym wyzwaniom. Musimy posiadać elastyczną, prostszą strukturę i dlatego będziemy ciągle ewoluować w tym kierunku”.
Jednocześnie w odpowiedzi zaznaczono, że firma „jest również zmuszona wprowadzać zmiany z powodu pandemii, która pogorszyła sytuację wielu firm i miała wpływ także na nich”.
Czytaj też:
TVN przekaże pieniądze z SMS-ów na wykluczonego uczestnika "Top Model" na cel charytatywnyCzytaj też:
PE upomina Polskę ws. aborcji. Wójcik: Oni nie mogą nam narzucić, jak powinniśmy kształtować prawo