Opozycja przegrywa „internety”

Opozycja przegrywa „internety”

Dodano: 18
Media społecznościowe
Media społecznościowe / Źródło: fot. shutterstock
W mediach społecznościowych opozycja się wzmocniła, ale wciąż nie potrafi odbić sieci z rąk sympatyków prawicy

Narzucanie tematu dyskusji, prowadzenie własnej narracji w sieci to od miesięcy idée fixe Platformy Obywatelskiej – ugrupowania, którego posłowie i aktywiści licznie udzielają się w głównych kanałach komunikacyjnych w mediach społecznościowych: na Twitterze i Facebooku. Postulaty dotyczące takich działań w sieci – jako jednych z głównych działań partii – sformułowano nawet podczas ubiegłorocznej konwencji PO w Gdańsku. Od dłuższego czasu opozycja ma z tym jednak problem, oddając pole internetowych bitew wyborcom szeroko pojętej prawicy. (...)

Gwoździem do trumny okazały się wyjazd lidera Nowoczesnej Ryszarda Petru w towarzystwie posłanki Joanny Schmidt w tajemniczą podróż i wyciek rachunków wystawianych KOD przez firmę Kijowskich. Sympatycy opozycji nie znaleźli sposobu na narzucenie własnej narracji dotyczącej tych wydarzeń.

Sprawa wyjazdu Petru po prawej stronie Internetu skutkowała setkami memów i dziesiątkami tysięcy komentarzy. Zainteresowanie domniemanym romansem lidera Nowoczesnej i poznańskiej posłanki w mediach społecznościowych dwukrotnie przebiło zainteresowanie sprawą okupacji Sejmu. (...)

Cały artykuł opublikowany jest w 3/2017 wydaniu tygodnika Do Rzeczy.

Autor: Wojciech Wybranowski
 18
Czytaj także