TVP ma pomiar oglądalności z Netii. Kurski: Wyniki są szokująco inne

TVP ma pomiar oglądalności z Netii. Kurski: Wyniki są szokująco inne

Dodano: 
Jacek Kurski
Jacek KurskiŹródło:PAP / Tomasz Gzell
Jak poinformował na wczorajszym posiedzeniu sejmowej komisji kultury i środków przekazu prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski, na podstawie współpracy z Netią TVP otrzymała wyniki oglądalności swoich kanałów przez ok. 500 tys. klientów usługi telewizyjnej operatora.

„Udało nam się dostać do danych z oglądu zachowania rzeczywistego pół miliona widzów. Nie badamy tak jak Nielsen 1,4-1,8 tys. gospodarstw skoncentrowanych w wielkich miastach i na ich obrzeżach, ale mamy wgląd do 190 tys. gospodarstw domowych, w których jest 500-510 tys. realnych, rzeczywistych widzów. Wyniki są szokująco inne. Ten pomiar jest nieprawdopodobnie bardziej dokładny” - czytamy w opublikowanej przez portal wirtualnemedia.pl wypowiedzi Kurskiego.

– Jest to współpraca stała, strukturalna. Mam nadzieję, że wkrótce będziemy mogli pokazać opinii publicznej wyniki – powiedział prezes TVP. Zaznaczył jednak, że badanie nie jest jeszcze autoryzowane.

Kurski ocenił, że nowe narzędzie pomiarowe potwierdza tezę o małej wiarygodności badania Nielsena. – Bardzo dużo mówi, jak bardzo dotychczasowy pomiar Nielsena nie odpowiadał rzeczywistości. Do tej pory nikt nie widział człowieka z panelu tej firmy. To trochę jak yeti: wszyscy wiedzieli, że istnieje, ale jeszcze nikt go nie widział – stwierdził Kurski.

– Netia posiada prototypowe narzędzie, analizujące zanonimizowane dane o oglądalności poszczególnych kanałów TV, dostarczanych naszym abonentom. Narzędzie to powstało z myślą o doskonaleniu naszej unikatowej oferty programowej. Dzięki nowoczesnej technologii dostarczania sygnału TV Netia dysponuje znaczącą przewagą nad konkurencją w tym zakresie i chcemy tę przewagę wykorzystać z korzyścią dla naszych klientów. Widzimy również szansę na polepszenie oferty programowej i optymalizację czasu reklamowego przez samych nadawców, zwłaszcza kanałów tematycznych – wyjaśnił w późniejszym komentarzu Karol Wieczorek PR Manager Netii.

Czytaj też:
Kibice Legii zaatakowali prezesa TVP. Kurski przyszedł na mecz w barwach Lechii

Źródło: wirtualnemedia.pl
Czytaj także