Analiza: Grupa mediowa PMPG rośnie w siłę

Analiza: Grupa mediowa PMPG rośnie w siłę

Dodano: 
PMPG
PMPGŹródło:www.media.pmpg.pl
Analiza grupy mediowej PMPG Polskie Media S.A. przedstawiona na branżowym blogu Longterm.pl nie pozostawia złudzeń - spółka rozwija się coraz lepiej i wielu aspektach przegania konkurencję.

"Od strony czysto finansowej, jest to bardzo zdrowa spółka, nisko zadłużona, generująca wysokie rentowności z kapitałów własnych i aktywów, a przede wszystkim bardzo tania pod względem wyceny wskaźnikowej" – pisze o PMPG Albert "Longterm" Rokicki.

W swojej analizie wziął pod uwagę kilka czynników, m. in. wycenę wskaźnikową spółki, siłę marki PMPG, formę akcjonariatu oraz stopień zadłużenia.

"Na pierwszy rzut oka zadziwia wręcz ekstremalnie tania wycena wskaźnikowa spółki. Jeszcze większe zdziwienie wywołuje fakt, że zysk netto oraz operacyjny są zaniżone z powodu zawiązanej rezerwy na poczet ewentualnego odszkodowania, jakie spółka musiałby zapłacić BZ WBK po przegraniu procesu sądowego" – czytamy w analizie. W przypadku spółki PMPG, wskaźnik ceny do zysku wynosi 5,51. Tymczasem średnia dla sektora to 17,36, a średnia dla WIG to 16,96.

Jeśli chodzi o siłę marki, która jest istotną składową dla przeanalizowania funkcjonowania spółki, dane także są optymistyczne. "Głównym aktywem grupy mediowej jest niewątpliwie wyrobiona przez lata marka "Wprost", która po aferze taśmowej, stała się jeszcze lepiej rozpoznawalna. Reszta tytułów jest nieco mniej głośna ale chociażby wielki powrót "Filmu" czy "Machiny" rodzą nadzieję na dalszą budowę silnych marek nie tylko w kraju ale i zagranicą". W skali od 1-6 grupa mediowa PMPG otrzymała 5.

W analizie na blogu Longterm.pl zwrócono też uwagę na stabilny akcjonariat PMPG. "Głównym akcjonariuszem jest prezes spółki - Michał Lisiecki z blisko 60% udziałem (59,97%). Akcje w wolnym obiegu czyli free float to 28%. To dobrze, że osoba zarządzająca firmą ma większościowy udział i całkowicie kontroluje przedsiębiorstwo". Autor analizy podkreśla, że prezesi, którzy są jednocześnie głównymi udziałowcami, stanowią zazwyczaj "motor napędowy firmy". Jest to także znak, że prezes jest pewien kierunku, w którym podąża spółka.

Istotnym wskaźnikiem jest także ten dotyczący zadłużenia. W przypadku spółki PMPG zadłużenie określono jako "stosunkowo niskie". "Wskaźnik Ogólnego Zadłużenia wynosi zaledwie 35,17%, gdzie średnia dla branży 35,17%, a dla WIG 51,74%. Capital Gearing na poziomie 54%, przy średniej dla sektora 76%, a dla WIG 102%". Niskie zadłużenie pozwala na niezależność od banków oraz inwestorów.

Autor analizy wskazuje jednocześnie, że spółka PMPG ma wszystkie potrzebne zmienne dla utrzymania stałej dynamiki zwiększania zysków. Równolegle stale wzrasta potencjał giełdowy PMPG.

twitter

A to nie koniec dobrych informacji. Wciąż rośnie czytelnictwo m. in. portalu DoRzeczy.pl, a także serwisu SuperHistoria.pl.

twitter

Media grupy PMPG są również bardzo aktywne w mediach społecznościowych. Na Facebooku fanpage Tygodnika Lisickiego zgromadził ponad 106 000 fanów, a dodatkowo ponad 18 500 osób śledzi fanpage DoRzeczy. Profil Historii Do Rzeczy obserwuje ponad 16 000 osób. Na Twitterze konto DoRzeczy.pl ma ponad 45 tys. obserwatorów, a konto Tygodnika Do Rzeczy – 24 tysiące.

Źródło: Twitter / Longterm.pl
Czytaj także