Kontrowersyjny plakat pojawił się w sąsiedniej miejscowości Camporosso. Mieszkańcy Dolceaqua od razu zauważyli, że na ilustracji panoramy ich miasta w obróbce graficznej usunięto krzyż z kościoła.
Burmistrz miasta Fulvio Gazzola złożył oficjalną skargę.
- Lidl stwierdził, że usuwanie symboli religijnych jest częścią strategii wizerunkowej nie tylko we Włoszech ale w całej Europie. Mogą robić co chcą ale niech nie niszczą zdjęć naszego miasta. To jest szkodliwe dla wizerunku naszej miejscowości i naszych chrześcijańskich tradycji – mówił dziennikarzom burmistrz Gazzola.
Przedstawiciela Lidla nie potwierdzają słów włodarza miasta, tłumacząc się tym, że zdjęcie zostało kupione na stronie z przykładowym fotografiami ilustracyjnymi. Lidl przeprasza za obrażenie mieszkańców miasteczka, którzy nadal nie ufają jednak ich słowom. Miesiąc wcześniej głośno było bowiem o zniknięciu krzyża z panoramy greckiej wyspy Santorini, która ilustrowała jeden z produktów marki.
Czytaj też:
"Słodki Jeżu". Internauci oburzeni reklamą Lidla
Czytaj też:
Kościoły bez krzyży. Google je usuwa?