Medialny obraz polityków

Medialny obraz polityków

Najczęściej w mediach pojawiały się nazwiska: Donalda Tuska – 1648 razy, Jarosława Kaczyńskiego – 1454 razy i prezydenta Andrzeja Dudy – 1184 razy
Najczęściej w mediach pojawiały się nazwiska: Donalda Tuska – 1648 razy, Jarosława Kaczyńskiego – 1454 razy i prezydenta Andrzeja Dudy – 1184 razy / Źródło: Wojciech Stróżyk,Maciej Łuczniewski,Łukasz Szeląg / REPORTER
Dodano 5
Analiza tekstów polskich portali przy użyciu komputerowego algorytmu przynosi zaskakujące wnioski.

Sztuczną inteligencję coraz powszechniej wykorzystuje się do badania opinii klientów o produktach firm. Boty przeglądają sieć i analizują opinie na temat produktów – rozszyfrowują nacechowanie słów pojawiających się w odniesieniu do haseł kluczowych (np. nazwy produktu czy marki). Metody sztucznej inteligencji i Big Data są też wykorzystywane w polityce, czego najbardziej znanym przykładem są wybory prezydenta w USA. Przygotowałem program komputerowy, który pozwolił na analizę emocjonalnego wizerunku medialnego polskich polityków. Skorzystałem m.in. z danych zgromadzonych przez naukowców z Politechniki Wrocławskiej, którzy opracowali największy na świecie słownik semantyczny – zawiera 178 tys. słów oraz opisuje relacje między nimi, w tym prawie 30 tys. wyrazów, których zabarwienie emocjonalne oznaczono w pięciu kategoriach: silnie negatywne, umiarkowanie negatywne, neutralne, umiarkowanie pozytywne i silnie pozytywne.

Okładka tygodnika Do Rzeczy: 43/2017
Cały artykuł dostępny jest w 43/2017 wydaniu tygodnika „Do Rzeczy”
Zamów w prenumeracie lub w wersji elektronicznej:
/ dcy
 5
  • Archibald Tuttle IP
    Problem z takim badaniem jest jeden: 90% społeczeństwa nie bierze w nim udziału bo nic nie komentuje bo ma to w poważaniu. Z pozostałych 10% około 20% to na oko ludzie zainteresowani polityką z przyczyn ideowych - chcący podyskutować lub się wyżalić. Pozostałe 80% to trolle jawnie bluzgające na przeciwników bo mają w tym jawny lub ukryty interes gospodarczy. W związku z tym to badanie może pokrywać prawie wyłącznie wypowiedzi trolli z natury skrajnie skrajne, a więc jego wynik jest łatwy do przewidzenia bez badania - na oko widać jak jest :) Tu żadne argumenty do nikogo nie trafiają bo to są kłótnie o kasę i wpływy, a nie idee :) Tak jak do Pawlaka nie trafiały argumenty Kargula i vice versa bo tam nie o argumenty chodziło tylko o płotek. A tu chodzi o stołek.
    Dodaj odpowiedź 5 3
      Odpowiedzi: 1
    • Tadek IP
      Z leweej watpliowa reputacja, srodek geniusz, z prawej niewiadoma
      Dodaj odpowiedź 17 2
        Odpowiedzi: 0
      • Gryzli IP
        A ja się zastanawiam czy pani Zosia R. ma świadomość jak zdewastowała wizerunek naszego prezydenta...
        Dodaj odpowiedź 20 3
          Odpowiedzi: 1

        Czytaj także