EkonomiaNowy wymiar badania mediów. Telemetria Polska już działa

Nowy wymiar badania mediów. Telemetria Polska już działa

Przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski podczas panelu
Przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski podczas panelu "Nowe technologie - nowe wyzwania"
Dodano 2
Uczestnicy panelu "Nowe technologie - nowe wyzwania" przekonywali, że coraz bardziej zacierają się granice pomiędzy tradycyjnymi mediami, a tymi elektronicznymi. Nowe media, to również nowe wyzwania, a jednym z nich jest bez wątpienia ich skuteczny pomiar. Rozwiązaniem ma być przygotowany przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji projekt Telemetria Polska, który ma objąć również internet.

Docelowo badanie ma wykorzystywać wiele źródeł danych – m.in. panel telemetryczny, panel RPD, panel DMP – łączyć je ze sobą i poszerzać badania o inne media. W dodatku media tradycyjne będą mogły lepiej dopasować ofertę do widzów. Chodzi przede wszystkim o Dynamiczne Wstawianie Reklam, czyli DAI (Dynamic Ad Insertion), które polega na rozszczepieniu sygnału i spersonalizowaniu ofert reklamowych. Wciąż trwają prace nad rozbudową panelu telemetrycznego i RPD oraz nad prototypem zintegrowanego systemu pomiaru.

Ustawa o radiofonii i telewizji nakłada na KRRiT zadanie organizowania badań treści i odbioru usług medialnych. Dotychczas to zadanie nie było wykonywane samodzielnie. KRRiT korzystała z badań i analiz rynkowych, nie prowadząc własnych prac, chociaż właśnie taka tendencja jest charakterystyczna dla wielu systemów medialnych w innych krajach europejskich.

/ Źródło: money.pl
/ kga

Czytaj także

 2
  • asddsa IP
    Dynamiczne Wstawianie Reklam - spadać na drzewo!! PRECZ Z ZAŁGANYMI REKLAMAMI !! TANIO, TANIO I JESZCZE TANIEJ! ŁGARSTYWO!!!
    Dodaj odpowiedź 1 0
      Odpowiedzi: 0
    • Telemetria dla seniorów IP
      No tak, system telemetryczny dopasuje program i reklamy do potrzeb głównie babć i dziadków, notorycznie śpiących przed telewizorami, u których "szklana pogoda" trwa 24 godziny na dobę.
      Dodaj odpowiedź 5 6
        Odpowiedzi: 0

      Czytaj także