EkonomiaUnia na rzecz bogatych

Unia na rzecz bogatych

Unijna komisarz ds. transportu, Słowenka Violeta Bulc (w środku), zapowiada wprowadzenie pakietu drogowego; Bruksela, 31 maja 2017 r.
Unijna komisarz ds. transportu, Słowenka Violeta Bulc (w środku), zapowiada wprowadzenie pakietu drogowego; Bruksela, 31 maja 2017 r. / Źródło: EC / FRANCOIS WALSCHAERTS
Dodano 14
Komisja Europejska prowadzi ofensywę przeciwko swobodzie przepływu usług. Chce, by kierowcy byli po trzech dniach pracy w innym kraju traktowani jako pracownicy delegowani, tych zaś chce obciążyć dodatkowymi kosztami.

Wejście w życie pakietu drogowego będzie oznaczało ciężkie czasy dla transportowców z Europy Środkowej, w tym oczywiście z Polski. Wystarczy, że polski kierowca ciężarówki będzie pracował na terenie innego kraju Unii Europejskiej co najmniej trzy dni w miesiącu, a już będzie traktowany jak pracownik delegowany i w związku z tym obowiązywać go będą m.in. miejscowe regulacje dotyczące płacy minimalnej oraz ustalenia w ramach układów zbiorowych. Jest to najbardziej radykalne rozwiązanie spośród tych, które były rozważane; przedstawiciele branży transportowej byli skłonni zgodzić się na dziewięć dni w miesiącu.

Okładka tygodnika Do Rzeczy: 25/2017
Cały artykuł dostępny jest w 25/2017 wydaniu tygodnika „Do Rzeczy”
Zamów w prenumeracie lub w wersji elektronicznej:
/ dcy
 14
  • UE zamienia się w RWPG IP
    Centrala z pozycji siły drenuje peryferia i spycha na nie problemy.

    Lewactwo obraca UE w kupę kamieni - z jednej strony demontują Wspólny Rynek, z drugiej forsują chorą ideologię, która rozwala UE.

    W zasadzie powinniśmy wprowadzić regulacje, że w zagranicznych firmach płaca minimalna jest taka jak w ich kraju, tudzież wprowadzić podatek obrotowy dla zagranicznych sieci.
    Dodaj odpowiedź 11 0
      Odpowiedzi: 0
    • Lee51 IP
      Znaczy się - Słowenia też przeciw nam jest.
      Dodaj odpowiedź 2 1
        Odpowiedzi: 1
      • tondera IP
        Skoro tzw. "Unia Europejska" chce stosować te same stawki dla kierowców delegowanych w całej tzw. "Wspólnocie", to niech zacznie od wypłacania polskim rolnikom tych samych stawek tzw. "dopłat unijnych", co płaci obecnie rolnikom niemieckim, bo tak to mamy POdwójne standardy w jednym i dążenie do ujednolicenia w drugim miejscu, czyli sprzeczność sama w sobie.
        Ale to jest tyPOwe dla państwa totalitarnego jakie tworzy się na zachodzie Europy - czyli dla (tfuuu!) Socjalistycznej Federacji Europejskiej!
        Dodaj odpowiedź 27 2
          Odpowiedzi: 1
        • Sacek Jasin, prawie-wójt Warszawy IP
          Bardzo dobrze, polskim kierowcom należy się godziwa płaca.

          A pisi rząd chce żeby nadal byli wyzyskiwani.

          Unia broni polskich pracowników, BRAWO !!!
          Dodaj odpowiedź 8 37
            Odpowiedzi: 1
          • Polotolog188 IP
            A co w tym, pisięta, złego?

            Niech taki niemiecki kierowca dostanie w tyłek jak go na 3 dni wyślą w trasę do Pisiego Raju.
            Dodaj odpowiedź 6 26
              Odpowiedzi: 1
            • POLEXIT IP
              UE jest tylko teoretyczna, dotykają nas regulacje, "cła" i inne utrudnienia na których tracimy, co gorsza nie możemy odpowiedzieć podobną ochroną własnego rynku.
              Dodaj odpowiedź 33 3
                Odpowiedzi: 0
              • Beata Tempa IP
                A co, pisiołty, Bruskelę Dojną zachowaj. Am Panie?

                A takiego wała, żebracy- chuligani Europy!
                Dodaj odpowiedź 5 41
                  Odpowiedzi: 3

                Czytaj także