EkonomiaAutobus napędzany budżetem

Autobus napędzany budżetem

Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne / Źródło: Adam Staśkiewicz/East News
Dodano 22
TOMASZ CUKIERNIK | Dofinansowanie lokalnych połączeń autobusowych to archaiczne rozwiązanie z poprzedniej epoki.
Okładka tygodnika Do Rzeczy: 15/2019
Cały artykuł dostępny jest w 15/2019 wydaniu tygodnika „Do Rzeczy”
Zamów w prenumeracie lub w wersji elektronicznej:
/ dcy

Czytaj także

 22
  • BUSOMAT PL IP
    Tak czy inaczej im więcej autobusów tym lepiej
    Dodaj odpowiedź 1 3
      Odpowiedzi: 0
    • jaro7 IP
      Dofiansowano ,bo PKS-y wykupuje .....Izraelska firma Mobilis,to etap budowy Polin.
      Dodaj odpowiedź 5 2
        Odpowiedzi: 0
      • spokojny obserwator IP
        "Dofinansowanie lokalnych połączeń autobusowych to archaiczne rozwiązanie z poprzedniej epoki." - pragnę przypomnieć, że w "poprzedniej epoce" ludzie bez większych kłopotów przemieszczali się po Polsce zarówno koleją, jak i autobusami! Odrzucanie czegoś dla ludzi dobrego jedynie dlatego, że pochodzi "z innej epoki" jest przepraszam, ale przejawem pospolitej głupoty!
        Dodaj odpowiedź 3 2
          Odpowiedzi: 0
        • ansuz IP
          DLACZEGO ŻYDOWSKA PARTIA DOFINANSOWUJE WYBRANE POŁĄCZENIA LOKALNE?

          "Izraelski kapitał posiada u nas również silnego przedstawiciela branży transportowej – to firma Mobilis Spółka z o.o., należąca do największego przewoźnika autobusowego w Izraelu, firmy Egged Mobilis. Co ten przewoźnik kontroluje w Polsce? Przede wszystkim firma ta obsługuje linie komunikacji miejskiej w Warszawie, Krakowie oraz Bartoszycach. Ponadto, do firmy należy 10 spółek PKS na terenie Mazowsza i Mazur – są to: PKS Ostrołęka, PKS Mrągowo, PKS Bartoszyce, PKS Ostróda, PKS Przasnysz, PKS Mława, PKS Ciechanów, PKS Mińsk Mazowiecki, PKS Płock i PKS Piotrków Trybunalski. Firma Mobilis wykonuje też przewozy okazjonalne i turystyczne."

          ŹRÓDŁO: https://wspieramrozwoj.pl/artykul/118/firmy-izraelskie-w-Polsce
          Dodaj odpowiedź 8 2
            Odpowiedzi: 0
          • Jerzy IP
            1. W Niemczech dofinansowanie przewozów jest podstawą utrzymania firmy przewozowej.
            2. Nie ma przetargów na wybór najtańszego przewoźnika, samorządy dzielą zadania proporcjonalnie (mają swoje klucze - lokalne położenie (ze swojego np. powiatu), następnie położone niedaleko a dalej inne chętne firmy.
            3.Nawet komunikacja zastępcza nie odbywa się po przetargu czy wyborze ofert ale po otrzymaniu odpowiedzi przez np. kolej regionalną od chętnych na dane zadanie przewoźników (...możemy wystawić 10 pojazdów z kierowcami) a następnie proponuje stawki które nigdy nie są poniżej rzeczywistych kosztów przewoźnika.
            4. Gdy brakuje chętnych bo np. chcą więcej to negocjują ewentualne ale nie za wysokie podwyżki.
            5. Gdy przewoźnik ma np. wolnych trzech kierowców potrafią zaproponować również swój autobus a wasz kierowca.za realnie dla firmy 16 euro/godz. Kierowca w firmie otrzymuje swoją stawkę np. 13 / godz.
            6.Bez dopłat co najmniej 90% przewozów by padła.
            7. Jeżdżę w Niemczech w różnych landach u różnych przewoźników i trochę wiem choć na pewno nie wiem wszystkiego o finansowaniu przewozów u naszych sąsiadów.
            Dodaj odpowiedź 6 0
              Odpowiedzi: 0

            Czytaj także