KrajPrawie połowa Polaków przeciwna wspieraniu LGBT przez komercyjne firmy

Prawie połowa Polaków przeciwna wspieraniu LGBT przez komercyjne firmy

Parada Równości w Warszawie, 2019
Parada Równości w Warszawie, 2019 / Źródło: PAP/EPA / Jakub Kamiński
Dodano 102
Polacy są podzieleni w ocenie tego, czy komercyjne firmy i marki powinny wspierać mniejszości seksualne. Prawie połowa ankietowanych Polaków sprzeciwia się tego typu działalności koncernów. Blisko co trzecia osoba podchodzi do tego obojętnie. Oto wyniki badania agencji mediowej Wavemaker.

Jak pokazuje analiza agencji Wavemaker, wspieranie społeczności LGBT przez marki budzi sprzeciw prawie połowy ankietowanych – 26 proc. mówi "zdecydowanie nie", natomiast 19 proc. – "raczej nie". Po zsumowaniu obu wyników otrzymujemy 45 punktów proc.

Czytaj także:
Trump wspiera LGBT. Tęczowe flagi na budynku ambasady w Warszawie

29 proc. respondentów wyraziło obojętny stosunek do wspierania LGBT przez marki. Osób popierających tego typu aktywność firm jest najmniej –17 proc. mówi "raczej tak", a 9 proc. – "zdecydowanie tak".

Badanie wskazuje, że zaangażowanie marek w aktywność wokół kwestii LGBTQ+ popieraj więcej kobiet niż mężczyzn (31 proc. vs. 20 proc.). Jak jednak zauważono, ankietowanych nie różnicują istotnie wiek, zamożność czy miejsce zamieszkania.

Aż sześciu na dziesięciu konsumentów uważa, że firmy powinny być neutralne w kwestiach światopoglądowych. Tylko 12 proc. badanych wyraźnie oczekuje od marek zaangażowania w sprawy społeczno-ideologiczne, dla 30 proc. jest to obojętne.

Jako firmy najmocniej kojarzone z wspieraniem LGBT respondenci wskazują Google, MTV i Netflix.

– Chociaż oceny konsumentów są podzielone, nie wynika z nich jednoznaczna wskazówka dla marketerów, by angażować lub wystrzegać się tematów związanych z LGBT. Ponad połowa konsumentów badanych przez Wavemaker podejrzewa czysto marketingowe intencje firm angażujących się we wsparcie mniejszości. Opierając się wyłącznie na postawach konsumentów marki ograniczają ryzyko i pozostają neutralne światopoglądowo. Niektóre jednak kwestionują status quo, wytyczają trendy i w dłuższej perspektywie na tym zyskują, jak choćby Ben&Jerry –ocenia Paweł Gala, CEO agencji Wavemaker.

Wavemaker badał postawy konsumentów wobec zaangażowania marek we wsparcie LGBT w czerwcu 2019 r. metodą wywiadów internetowych wśród 1 tys. polskich internautów.

Czytaj także:
Edukacja seksualna za pieniądze Warszawiaków? Powstał projekt wart ponad 4,5 mln zł

/ Źródło: wirtualnemedia.pl
/ bal

Czytaj także

 102
    • Dla mnie straszne IP
      Dodaj odpowiedź 1 0
        Odpowiedzi: 0
      • Mamy Demokratyczny wybór IP
        Dodaj odpowiedź 1 0
          Odpowiedzi: 0
        • Ci napewno są za LGBT IP
          Dodaj odpowiedź 1 0
            Odpowiedzi: 0
          • ddddd IP
            tak jasne połowowa....może 1/10
            Dodaj odpowiedź 0 5
              Odpowiedzi: 0
            • Polak IP
              Już raz pisałem żeby na TAKICH Marszach Równości LGBT Legitymować Delikwentów i ZOBACZYMY ILU MIESZKAŃCÓW Z DANEGO MIASTA JEST I NAGŁAŚNIAĆ DLACZEGO MALUJĄ SIĘ ŻEBY ICH NIE ROZPOZNAĆ ŻENUJĄCE
              Dodaj odpowiedź 9 2
                Odpowiedzi: 0
              • Polak IP
                NIE Prawda kto robi te Przekręty w POLSCE dajcie spokój z tymi rzekomymi wywiadami że PRAWIE POŁOWA POLAKÓW JEST PRZECIWNA PEDAŁOM A CZEMU NIE NAPISZĄ ŻE 95 % .bo to co piszą to są BZDURY na Wszystkich Marszach ZWOŻĄ ICH Z CAŁEJ POLSKI I NIEMIECCY GEJE ICH WSPIERAJĄ
                Dodaj odpowiedź 12 3
                  Odpowiedzi: 0
                • Naofumi IP
                  Gdy tylko jakiś koncern bierze się za promowanie zboczeń, ja natychmiastowo przestaję kupować ich produkty.
                  Dodaj odpowiedź 24 1
                    Odpowiedzi: 1
                  • IIIII IP
                    W czasie ,,Wiadomości,, w TV, umieszczać nazwy tych firm na pasku, znikną z parad natychmiast !
                    Dodaj odpowiedź 14 0
                      Odpowiedzi: 0
                    • pietruszka IP
                      kazdy lubi sie wytarmosic czy to ksiadz czy niepelnosprawny a mastrubacja polega na zmniejszeniu podniecenia i mniej gwaltuw to wszystko dziwne jest
                      Dodaj odpowiedź 0 8
                        Odpowiedzi: 0
                      • Pedalki z kolesiami ... IP
                        ... wyslizguja PZPN z reklam
                        Dodaj odpowiedź 8 0
                          Odpowiedzi: 0
                        • ET... IP
                          nic bez wiedzy I przyzwolenia sukienkowych dzieciojebców lgbt judeo watykanistów nie dzieje się w polin,dziel I rządž żmijowe plemie ich czas się kończy.
                          Dodaj odpowiedź 5 16
                            Odpowiedzi: 0
                          • abcd. IP
                            Jeśli kochasz swoje dzieci, protestuj przeciwko homopropagandzie. P e d e r a ś c i i lesbijki dzieci nie mają, zatem muszą sięgnąć po TWOJE dziecko. Czy zrówność TOBIE też odebrała rozum? Jeśli kochasz swoje dzieci, powiedz NIE homopropagandzie. Czytaj więcej na "henryk dabrowski pl"

                            http://henryk-dabrowski.pl/index.php?title=Je%C5%9Bli_kochasz_swoje_dzieci,_protestuj_przeciwko_homopropagandzie
                            Dodaj odpowiedź 35 6
                              Odpowiedzi: 0
                            • gościu IP
                              A ja protestuję :nie chcę żeby PGE między innymi z moich pieniędzy sponsorował "do rzeczy"
                              Dodaj odpowiedź 11 23
                                Odpowiedzi: 0
                              • miś o małym rozumku. IP
                                No i szlag trafił oglądanie Netfixa i zakupy w Ikei. Trudno, został jeszcze "Juzek" (jisk). Poziom porównywalny...
                                Dodaj odpowiedź 22 2
                                  Odpowiedzi: 0

                                Czytaj także