KrajSukces polskich żeglarzy w prestiżowych regatach Rolex Fastnet Race 2019

Sukces polskich żeglarzy w prestiżowych regatach Rolex Fastnet Race 2019

Sukces polskich żeglarzy w prestiżowych regatach Rolex Fastnet Race 2019
Sukces polskich żeglarzy w prestiżowych regatach Rolex Fastnet Race 2019 / Źródło: DoRzeczy.pl
Dodano 8
Polska załoga Ocean Challenge Yacht Club na jachcie Ambersail II zwyciężyła w prestiżowej klasie Volvo Ocean 65 w jednych z najważniejszych i najtrudniejszych regat na świecie - Rolex Fastnet Race 2019. W klasyfikacji ogólnej żeglarze dowodzeni przez Przemysława Tarnackiego zajęli 15. miejsce. To najlepszy wynik w historii polskiego żeglarstwa.

The Rolex Fastnet Race to wyjątkowy, klasyczny żeglarski wyścig rozgrywany co dwa lata od roku 1925. Jego trasa liczy 608 mil morskich i prowadzi z Cowes na wyspie Wight do Plymouth z okrążeniem legendarnej latarni morskiej Fastnet Rock. Obok słynnych regat Rolex Sydney-Hobart zaliczany jest do najtrudniejszych i najważniejszych zawodów morskich świata. W tym roku do rywalizacji stanęło prawie 400 załóg.

– Kończymy Rolex Fastnet Race 2019 na 15. miejscu docierając do mety w czasie: 2 dni 2 godziny 39 minut i 51 sekund. To najlepszy wynik w historii startów polskiej bandery. Wygrywamy również prestiżową rywalizację w gronie jachtów Volvo Ocean 65 wyprzedzając jachty Team Brunel o 1 godz. 11 min i Sailing Poland o 2 godz. i 27 min – mówi skipper Przemysław Tarnacki. – Wszystko to osiągamy będąc załogą złożoną w znacznej mierze z żeglarzy armatorów. Ponad rok pracy nad projektem w gronie wspaniałych i zdeterminowanych ludzi został również zauważony przez klub organizujący regaty. Prestiżowy brytyjski Royal Ocean Racing Club przyjął członków naszej załogi w swoje szeregi, a osobą wprowadzającą został osobiście komandor klubu Steven Anderson – dodaje Tarnacki.

Ocean Challenge Yacht Club wyrósł z bogatych, długoletnich tradycji polskiego żeglarstwa morskiego i oceanicznego. Podstawowym elementem misji klubu jest tworzenie pomostu pomiędzy wspaniałą tradycją polskiego żeglarstwa, a nowoczesnym jachtingiem. Ideą Ocean Challenge Yacht Club jest pielęgnowanie i propagowanie nagromadzonych przez pokolenia zwyczajów i doświadczeń – żeglarskiego systemu wartości.

W skład zwycięskiej załogi Ocean Challenge Yacht Club weszli żeglarze: Przemysław Tarnacki (skipper), Bartłomiej Olczak, Tadeusz Wesołowski, Grzegorz Nowakowski, Marcin Gadulski, Damian Raciniewski, Robert Żurek, Artur Manista, Józef Darłak, Andrzej Lenartowicz, Witold Małek, Wojciech Dargiewicz, Szymon Muszyński, Andrzej Różycki, Rafał Ciesielski, Nicolai Sehested, Brian Thompson, Linas Ivanauskas oraz Tomasz Ivanauskas.

Czytaj także:
Prezydent potwierdził datę wyborów do Sejmu i Senatu
Czytaj także:
Siarkowska pokazuje zdjęcie z dzieckiem i wzbudza falę komentarzy. "Karmienie piersią..."

/ Źródło: DoRzeczy
/ zdą

Czytaj także

 8
  • Regaty reklamowe za darmo czy płatne? IP
    A dostali choć porządną kasę od właściciela marki Rolex za reklamę jego zegarków?
    Dodaj odpowiedź 1 2
      Odpowiedzi: 0
    • Hania IP
      A jak tam sukcesy naszej dumy narodowej łódki I LOVE POLAND? Jakoś cichutko. Kasa poszla na jacht i czerwone dywany na nabrzeżu w Gdyni i co? Jajco. Polska Fundacja Narodowa już chyba roztrwoni£a wszystkie pieniądze ze skutkiem zerowym. Brawo niepodległa :(.
      Dodaj odpowiedź 6 2
        Odpowiedzi: 1
      • żeglarz amator IP
        GRATULACJE !!!!!!
        Dodaj odpowiedź 5 0
          Odpowiedzi: 0
        • Żenada IP
          To jakieś regaty reklamujące zegarki?
          Dodaj odpowiedź 4 6
            Odpowiedzi: 0
          • Tego w Do Rzeczy nie bedzie IP
            Do Rzeczy zapomniało opisać

            Kuriozalna sytuacja z jachtem I Love Poland. Miał promować nasz kraj, nie wypłynie
            Powód? Zaniedbania ze strony polskiej - dowiedziało się radio. Nie wykonano specjalnych badań masztu, a tego wymaga ubezpieczyciel. Nie chce wydać polisy, dopóki nie będzie wiedział, czy jacht nie ma wad.

            "Część załogi ponownie wróciła do Polski. Maszt znów został zdemontowany i kapitan czeka teraz na specjalistyczną firmę, która ponownie maszt zamontuje" - podaje RMF FM.
            Dodaj odpowiedź 11 3
              Odpowiedzi: 1

            Czytaj także