Dziennikarz TVN24 poddaje w wątpliwość sens akcji "Opowiadamy Polskę Światu"

Dziennikarz TVN24 poddaje w wątpliwość sens akcji "Opowiadamy Polskę Światu"

Dodano: 
Ekspozycja projektu "Opowiadamy Polskę światu. 1939-2019". Okładka "The Washington Post"
Ekspozycja projektu "Opowiadamy Polskę światu. 1939-2019". Okładka "The Washington Post" Źródło: PAP / Tomasz Gzell
Dziennikarz TVN24 poddaje w wątpliwość skuteczność akcji Instytutu Nowych Mediów oraz Polskiej Fundacji Narodowej.

Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe świata prezentują przedruki okładek polskich gazet z września 1939 roku oraz teksty premiera, prezydenta, historyków i liderów opinii, w których poruszono temat bohaterstwa Polaków podczas II wojny światowej. To ważny krok w walce o pamięć, którą możemy nieustannie obserwować. I warto go docenić – pisze o akcji Karol Gac.

Do projektu zaangażowano nie tylko historyków, czy liderów opinii, ale również najważniejszych polskich polityków, co dodatkowo wzmacnia przekaz i podnosi jego rangę. Prezydent Andrzej Duda przypomina o dramacie Wielunia, premier Mateusz Morawiecki pisze o tragedii Jałty, zaś wicepremier prof. Piotr Gliński opisuje polskie straty w kulturze.

Dodatki poświęcone Polsce, naszej trudnej historii i naszym bohaterom ukazały się m. in. na łamach niemieckiego "Die Welt", francuskiego "Le Figaro" czy brytyjskiego "Sunday Express".

Tymczasem według Konrada Piaseckiego akcja choć spektakularna, to jego zdaniem sens inicjatywy można stawiać pod znakiem zapytania. "Czy naprawdę przypomnienie światu jak zaczęła się wojna, uznajecie za istotne dla wizerunku Polski?" – pyta dziennikarz TVN24 na Twitterze.

twitterCzytaj też:
Abp Jędraszewski: Nazistowski system był neopogański
Czytaj też:
Trump do Polaków: Kochamy naszych polskich przyjaciół

Źródło: Twitter
Czytaj także