"Playboy" znika z Polski. Inne magazyny również

"Playboy" znika z Polski. Inne magazyny również

Dodano: 
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Źródło: Pixabay / Domena publiczna
Wydawca takich magazynów jak "Playboy", "CKM" czy "Cosmopolitan" wycofuje się z rynku prasy – ustalił Business Insider Polska.

Wydawnictwo Marquard Media Polska to polski oddział szwajcarskiej firmy wydawniczej stworzonej przez Jürga Marquarda.

Obecnie spółka ma w swoim portfolio sześć magazynów. To adresowane do kobiet "Cosmopolitan", "Joy" i "Harper’s Bazaar" oraz kierowane do panów "Playboy", "CKM" i "Esquire".

Według Businnes Insidera grudniowe numery wszystkich tych pism będą ostatnimi, które ukażą się na polskim rynku. Wydawnictwo rezygnuje bowiem z ich wydawania z powodu "niewielkiej skali działania, bardzo konkurencyjnego rynku i dużej zależności od tytułów wydawanych na licencji" – czytamy.

W związku ze zmianami spółka ma zwolnić ok. 70 proc. załogi. Bijan Khezri, prezes Marquard Media Polska, powiedział w rozmowie z Businnes Insiderowi, że kontynuowanie wydawania pism drukowanych byłoby dla firmy "kosztem utraconych możliwości".

Wraz z likwidacją tytułów drukowanych mają zniknąć ich serwisy internetowe, poza witryną ckm.pl. Marquard planuje za to rozwój m.in. aplikacji shoppingowych, takich jak ShoppieGo czy Act2Access.

Źródło: Businnes Insider Polska
Czytaj także