Nowe procedury dostarczania paczek. Zobacz, co się zmieniło

Nowe procedury dostarczania paczek. Zobacz, co się zmieniło

Dodano: 
Poczta Polska
Poczta PolskaŹródło:PAP / Jerzy Undro
Poczta Polska wdrożyła procedury zapewniające bezpieczeństwo klientom i pracownikom przy dostawie przesyłek wprost pod drzwi.

W związku z pandemią koronawirusa Poczta Polska wdrożyła nowe procedury dostarczania przesyłek.

Oprócz tradycyjnej formy doręczenia wszystkie przesyłki listowe rejestrowane, paczkowe i kurierskie (z zastrzeżeniem przesyłek z dokumentami zwrotnymi) można odebrać bez pokwitowania. W tym przypadku wystarczy jedynie okazanie pracownikowi Poczty Polskiej z bezpiecznej odległości dokumentu tożsamości np. dowodu osobistego, paszportu, prawa jazdy. Pracownik Poczty Polskiej sam spisze 4 ostatnie cyfry numeru weryfikowanego dokumentu.

Dla przesyłek paczkowych i kurierskich, w przypadku gdy nadawca podał numer telefonu Klienta, przed doręczeniem przesyłki Klient otrzyma numer kontaktowy do kuriera. Od kuriera można uzyskać informacje o prognozowanym czasie dostawy lub uzgodnić bezpośrednio tryb odbioru przesyłki.

W przypadku przesyłek pobraniowych rekomendowana jest płatność bezgotówkowa np. kartą płatniczą.

"Poczta Polska wypełnia wszelkie zalecenia i dyspozycje Ministerstwa Zdrowia oraz GIS dotyczące profilaktyki minimalizującej ryzyko zakażenia się koronawirusem SARS-CoV-2, zaś w przypadku pojawienia się nowych zaleceń i wytycznych rekomendowanych przez GIS czy poszczególne Inspekcje Sanitarne są one wdrażane bez zbędnej zwłoki" – czytamy w komunikacie.

Czytaj też:
Pawłowicz z apelem na Twitterze. "Zaraza pokazuje, że możemy odtworzyć swe własne państwo"
Czytaj też:
325 osób zakażonych koronawirusem. Szumowski: Spodziewamy się, że te cyfry będą wzrastały
Czytaj też:
Włochy: Wojsko wywozi trumny, bo krematorium nie nadąża

Źródło: Poczta Polska
Czytaj także