KrajArtykuł o Barcie Staszewskim znika. Nieoficjalnie: Dziennikarze "Wyborczej" mają zakaz komentowania tej sprawy

Artykuł o Barcie Staszewskim znika. Nieoficjalnie: Dziennikarze "Wyborczej" mają zakaz komentowania tej sprawy

Siedziba
Siedziba "Gazety Wyborczej" / Źródło: PAP / Szymon Pulcyn
Dodano 28
Artykuł o działaczu LGBT zniknął ze strony wyborcza.pl. Jak nieoficjalnie dowiedziały się Wirtualne Media, w redakcji obowiązuje nieformalny zakaz komentowania tego tematu.

Bart Staszewski jest autorem tabliczek "strefa wolna od LGBT". Ten, jak sam nazwał, element instalacji artystycznej postanowił zawiesić przy tablicach z nazwami miejscowości, w których lokalne władze przyjęły uchwały sprzeciwiające się ideologii LGBT. Zapomniał jednak wspomnieć na początku, że to on jest autorem tabliczek, przez co powstał fake news o polskich "strefach wolnych od LGBT", który nadal krąży w internecie.

W wyniku akcji Staszewskiego negatywne komentarze pod adresem Polski popłynęły od wielu ważnych polityków m.in. przewodniczącej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen czy kandydata Demokratów w wyborach prezydenckich w Stanach Zjednoczonych Joe Bidena.

Znana z sympatii do działań lewicowych aktywistów "Gazeta Wyborcza" zdecydowała się obnażyć manipulacje pochodzącego ze Szwecji Staszewskiego. W artykule na stronie Wyborcza.pl autor Piotr Głuchowski napisał o "ściemnianiu" i wskazał na manipulacje działacza.

Aktywista mocno skomentował na Twitterze artykuł "Wyborczej". Nazwał go "obrzydliwym, zmanipulowanym tekstem" i zapowiedział rozważenie kroków prawnych wobec portalu. W reakcji na te groźby portal usunął tekst ze strony.

Wirtualna Polska próbowała uzyskać komentarz na ten temat od Piotra Głuchowskiego, jednak autor usuniętego artykułu odmówił, podobnie szefowa portalu Wyborcza.pl Aleksandra Sobczak nie chciała zabrać głosu w tym temacie.

"Redakcja nie komentuje" – odpisała portalowi dyrektor do spraw komunikacji korporacyjnej Agory, Nina Graboś.

Jak nieoficjalnie ustaliły Wirtualne Media – (nieformalny) zakaz komentowania, a nawet opisywania sprawy w mediach społecznościowych otrzymali w weekend od szefostwa redakcji wszyscy dziennikarze „Gazety Wyborczej”.

Czytaj także:
Nawet "Gazeta Wyborcza" wskazuje na manipulacje Barta Staszewskiego. Aktywista grozi pozwem
Czytaj także:
Jaki kpi z autocenzury "Wyborczej". Portal usunął krytyczny tekst o Barcie Staszewskim

/ Źródło: Wirtualne Media

Czytaj także

 28
  • Berejza IP
    Staszewski, ciebie wywiozą szybciej niż ci się wydaje.
    Dodaj odpowiedź 3 0
      Odpowiedzi: 0
    • stess IP
      GW jak uczen czarnoksieznika. Tworzy potwory, a pozniej nad nimi nie panuje. Oczka zamyka, morde sznuruje, w uszka paluszki wtyka. Gnoje!
      Dodaj odpowiedź 11 1
        Odpowiedzi: 0
      • prawicowiec Poznań IP
        Zaklamani lewacy, cenzuruja prawde jesli ta uderza w ich ideologiczny przekaz.
        Dodaj odpowiedź 16 0
          Odpowiedzi: 0
        • LaVey IP
          A czytelnicy DoRzeczy nie mogą komentować wpisu o tym, jak to Łukasz Szumowski został zakażony wirusem, którego do odwrotu zmian trzy miesiące temu Mateuszek. Ojoj.
          Dodaj odpowiedź 4 13
            Odpowiedzi: 0
          • grocki trocki IP
            jajajaja jak to? mmmmichchchchniik cooccco tyyty?yyt
            Dodaj odpowiedź 11 0
              Odpowiedzi: 0

            Czytaj także