Powodzie i podtopienia. Jak likwidować szkodę
Artykuł sponsorowany

Powodzie i podtopienia. Jak likwidować szkodę

Dodano: 
Powódź
Powódź Źródło: Pixabay/domena publiczna
Powodzie są jednym z najczęściej występujących zagrożeń naturalnych, powodujących każdego roku dotkliwe straty liczone w milionach złotych. W okresie wiosennym, kiedy zagrożenie podtopieniami jest wyjątkowo wysokie, warto przypomnieć, jak postępować kiedy taka sytuacja stanie się naszym udziałem oraz jak zlikwidować szkody.

Do najczęściej występujących czynników powodujących powodzie i podtopienia zaliczamy m.in. intensywne opady deszczu, gwałtowne topnienie śniegu, a na wybrzeżu silny wiatr od morza w kierunku lądu. Jedyne, co możemy zrobić, aby w jakimś stopniu zmniejszyć ryzyko podtopienia i powodzi, jest oczywiście zamieszkanie w miejscach, które nie są zagrożone. Woda jest jednak żywiołem nieprzewidywalnym, a wpływ człowieka na nią jest stosunkowo niewielki, dlatego więc należy myśleć o tym, "co jeśli". I tu nieuniknione zdaje się ubezpieczenie. Dobór polisy jest zależny od tego, czy jesteśmy właścicielami lokalu mieszkalnego, rolnikami czy przedsiębiorcami. Wszystkie są dostępne w ofercie PZU.

Jakie działania powinniśmy podjąć, kiedy woda będzie zagrożeniem dla naszej własności? Na pewno, jeśli zachodzi taka konieczność, powinniśmy wezwać odpowiednie służby. W przypadku, gdy szkoda została spowodowana zdarzeniem losowym, musimy to zrobić. Następnie należy pamiętać, aby przy użyciu dostępnych środków podjąć próbę ratowania ubezpieczonego mienia. Chodzi tu o zapobieżenie szkodzie lub po prostu zmniejszenie jej rozmiarów. To jednak nie wszystko, ponieważ szkodę należy zgłosić do ubezpieczyciela. Szybsze wykonanie tej czynności, będzie oznaczało także szybsze przybycie Mobilnego Eksperta PZU, który zajmie się sporządzeniem dokumentacji dotyczącej szkody, a więc ustali jej rozmiar, opisze miejsce zdarzenia i sfotografuje zniszczone mienie. Dokumentacja ta posłuży na późniejszym etapie do wyceny szkody.

Zgłoszenia szkody można dokonać telefonicznie - dzwoniąc pod jeden z numerów: 801 102 102 lub (22) 566 55 55, mailowo - wysyłając wiadomość z dokumentacją na adres [email protected], faksem - (22) 410 21 02, bądź listownie - przesyłając dokumenty na adres Centralna Kancelaria PZU, Postępu 18a, 02-676 Warszawa. Wykaz wymaganych dokumentów dostępny jest na stronie internetowej ubezpieczyciela.

Więcej informacji na ten temat w serwisie tworzonym przez PZU dajemyrade.pl

Czytaj także