KrajTomasz Lis ponownie przegrywa przed Sądem Apelacyjnym z wydawcą „Do Rzeczy”

Tomasz Lis ponownie przegrywa przed Sądem Apelacyjnym z wydawcą „Do Rzeczy”

Tomasz Lis
Tomasz Lis / Źródło: PAP / Stach Leszczyński
Dodano 15
Red. naczelny "Newsweeka" Tomasz Lis ponownie przegrał przed Sądem Apelacyjnym i ma opublikować przeprosiny skierowane do spółki PMPG Polskie Media, wydawcy tygodnika „Do Rzeczy” oraz Michała Macieja Lisieckiego za stwierdzenia z wpisu blogowego  sprzed czterech lat. Przeprosiny mają się ukazać w portalu NaTemat.pl.

Sąd Apelacyjny podtrzymał wyrok wydany we wrześniu 2015 r., w którym orzekł, że Tomasz Lis i wydawca naTemat.pl mają opublikować przeprosiny skierowane do wydawcy tygodnika „Do Rzeczy” i Michała Macieja Lisieckiego za obraźliwe stwierdzenia pod jego adresem użyte we wpisie blogowym dziennikarza z początku 2013 r. Przeprosiny miały się ukazać w portalu NaTemat.pl.

Redaktor naczelny „Newsweek Polska” oraz spółka Glob360, której właścicielem jest Tomasz Lis, wydawca portalu NaTemat.pl najpierw uchylali się od wykonania prawomocnego wyroku, a następnie złożyli skargę kasacyjną do Sądu Najwyższego. Ten zwrócił sprawę do ponownego rozpoznania przez Sąd Apelacyjny. SA ponownie uznał argumentację wydawcy tygodnika „Do Rzeczy” i ponownie nakazał pozwanym publikację przeprosin.

„Tomasz Lis nie wykonał prawomocnego wyroku. Teraz przegrał ponownie. Spodziewamy się, że ponownie będzie grał na zwłokę, stawiając się ponad prawem, uznając, że jego, jako wybitnego dziennikarza, wyroki sądów nie dotyczą. Polski system prawny jest tak skonstruowany, że wobec prawa jesteśmy równi. Być może redaktor Lis uznaje się za osobę nieomylną, ale jak każdy – błędy popełnia. Szkoda, że nie potrafi się do nich przyznawać i tchórzliwie unika ich konsekwencji” – komentuje zachowanie naczelnego „Newsweek Polska” Michał Maciej Lisiecki, wydawca „Do Rzeczy”.

Szczegółowe informacje znajdują się w naszych komunikatach

To nie jedyna sprawa przeciwko Lisowi, która toczy się z powództwa wydawcy. W 2014 r. Agencja Wydawniczo-Reklamowa „WPROST” wniosła do Sądu Okręgowego w Warszawie powództwo wzajemne przeciwko spółce Ringier Axel Springer Polska oraz Tomaszowi Lisowi, w którym domaga się zapłaty odszkodowania w wysokości 12 215 384,02 zł (ok. 3 mln EUR) za działania o charakterze nieuczciwej konkurencji. Kwota odszkodowania stanowi sumę realnych kosztów i udokumentowanych strat poniesionych przez wydawcę.

Tomasz Lis i Glob360 uchylają się od wykonania prawomocnego orzeczenia sądu. Wydawca „Do Rzeczy” i „Wprost” wnioskuje o egzekucję orzeczenia

Do zwolnienia Tomasza Lisa doszło w 2012 r., niezwłocznie po tym, jak wydawca otrzymał i potwierdził w wiarygodnych źródłach informacje o tym, iż ówczesny redaktor naczelny „Wprost”, będąc dziennikarzem, osobiście prezentował oferty sprzedażowe swojego nowego projektu – portalu Natemat.pl - strategicznym partnerom „Wprost”.AWR Wprost i doprowadzając do istotnego konfliktu interesów

/ Źródło: DoRzeczy.pl / PMPG

Czytaj także

 15
  • ElPolako IP
    Jedyne co go dopadnie to pala kibola takie czasy prawo trzeba wziąć w swoje ręce jesli mamy do czynienia z taką grupą cwaniakow
    Dodaj odpowiedź 26 2
      Odpowiedzi: 0
    • Piotruś IP
      4 lata o głupocie...takie mamy sądy
      Dodaj odpowiedź 31 0
        Odpowiedzi: 0
      • bzdecik IP
        A pokaże mi ktoś nieumoczonego zwolennika Tuska? :-) pozdro.
        Dodaj odpowiedź 50 3
          Odpowiedzi: 0
        • Wrrrrrrrr IP
          Bo to taki drugi kij. Ale dopadnie go ręka sprawiedliwości. Kwestia czasu.
          Dodaj odpowiedź 41 1
            Odpowiedzi: 0
          • tulismano're IP
            TuLisMaNore Café - TuLisMaNore Café to miejsce dla Ciebie, gdzie napijesz się aromatycznej kawy, skosztujesz pysznych domowych wypieków, zjesz zdrowe śniadanie i obiad.
            Dodaj odpowiedź 13 1
              Odpowiedzi: 0

            Czytaj także