Agencja Solvere, założona niedawno przez Piotra Matczuka i Annę Plakwicz, (poprzednio pracowników Kancelarii Premiera zajmujących się m.in. wizerunkiem Beaty Szydło), odpowiada za serwis internetowy Sprawiedliwesady.pl, który jest częścią ogólnopolskiej kampanii dotyczącej reformy sądownictwa.
Według najnowszych doniesień, pismo w sprawie okoliczności powstania spółki wpłynęło do CBA w piątek, 15 września. Miała je złożyć osoba z kierownictwa Kancelarii Premiera. Piotr Kaczorek z wydziału komunikacji społecznej CBA nie zdradza jego treści i odsyła do KPRM.
Kampanię pod hasłem "Sprawiedliwe sądy" przygotowała Polska Fundacja Narodowa. Pieniądze na projekt wyłożyły spółki Skarbu Państwa. Krytycy uważają, że z publicznych środków sfinansowano partyjną inicjatywę PiS. Według różnych źródeł kampania kosztowała od 10 do 19 mln zł.
Wiceprezes PFN Maciej Świrski tłumaczył w zeszłym tygodniu, że spółka Solvere otrzyma honorarium w wysokości 240 tys. zł.
Jak informuje RMF FM, CBA interesuje termin powstania tej agencji. Zarejestrowano ją 16 maja br., natomiast Piotr Matczuk i Anna Plakwicz zakończyli pracę w Kancelarii Premiera 22 maja. Biuro ma zatem sprawdzić, czy nie naruszono przepisów zakazujących urzędnikom prowadzenia działalności gospodarczej oraz posiadania więcej niż 10 proc. udziałów w spółkach prawa handlowego.
Czytaj też:
Marcinkiewicz o kampanii billboardowej: Przewałka, powinni za to siedzieć