KrajAutostrady rzeczne to konieczność

Autostrady rzeczne to konieczność

Marek Gróbarczyk na posiedzeniu rządu
Marek Gróbarczyk na posiedzeniu rządu / Źródło: Flickr / Kancelaria Premiera / Domena Publiczna
Dodano 23
MAREK GRÓBARCZYK | Z nieskrywaną przyjemnością przeczytałem tekst w tygodniku "Do Rzeczy" (13/2018) pt. "Zapomniana autostrada" autorstwa pana Adama Zubka.

Chciałbym podziękować za niezwykle interesujące przypomnienie roli, którą Wisła odgrywała niegdyś w gospodarce naszego kraju. Tekst ten przywołuje piękną historię naszej największej rzeki i jej walorów transportowych. Chciałbym zapewnić, że wkładamy dużo wysiłku, by proces wieloletniego zapominania o tej autostradzie odwrócić.

Okładka tygodnika Do Rzeczy: 15/2018
Cały artykuł dostępny jest w 15/2018 wydaniu tygodnika „Do Rzeczy”
Zamów w prenumeracie lub w wersji elektronicznej:
/ dcy
 23
  • abcdef IP
    Mam obsesję wszędzie węszę żydowski podstęp
    Dodaj odpowiedź 0 0
      Odpowiedzi: 0
    • Dante IP
      To jest jakiś anachronizm i głupota do n-tej potęgi. Rzeki pełniły ważną rolę transportową w czasach gdy transport drogowy był niewydolny lub niezorganizowany. W dzisiejszych czasach rzeki mają dużo większą wartość gdy są nieskażone cywilizacją
      Dodaj odpowiedź 8 2
        Odpowiedzi: 0
      • logney IP
        W Niemczech rocznie transportuje sie drogami wodnymi od 250 do 300milionow ton(!) towarow.To najtanszy i najekologiczniejszy dzis transport.Ale sadzac tu po tych wpisach, to rece opadaja... To jest przeciez sredniowiecze u niektorych plaskomozgowcow..
        Dodaj odpowiedź 5 3
          Odpowiedzi: 1
        • Peszel IP
          Skoro to takie głupie to dlaczego Niemcy Holandia Francja z transportu rzecznego korzystają? Powiem bo jedną barka jest w stanie przewieźć jednorazowo więcej kontenerów niż kilka(naście) TIR-ów. Mniej ciężarówek rozjeżdżających drogi, mniej związanych z tym remontów nawierzchni czy wypadków. No ale lemingi zawsze będą jęczeć o rybkach albo wałkach. Żal mi was. Swoimi działaniami doprowadzacie ten kraj do ruiny: wy, a nie jakikolwiek rządzący.
          Dodaj odpowiedź 11 4
            Odpowiedzi: 2
          • Karakal188 IP
            Genialny plan zaklada ze na Narwi poplyna barki na ktorych neda 3 warstwy kontenerow. Niezle co? Bareja by na to nie wpadl!
            Dodaj odpowiedź 4 4
              Odpowiedzi: 0
            • Chanuka IP
              Spodziewajcie się teraz bramek i opłat za nie na Wiśle. Bo tym to się skończy. Kolejny pomysł na wydojenie obywateli. A pieniędzy na walkę z powodzią nie ma ŻADNYCH! Pierwsza powódź zmywa nierząd PiS do Bałtyku!
              Dodaj odpowiedź 7 9
                Odpowiedzi: 0
              • Flisak IP
                Zrobta 3 pas do stolicy, wode zostawcie w spokoju.
                Dodaj odpowiedź 4 3
                  Odpowiedzi: 0
                • Pisak IP
                  Niemiaszki po zjednoczeniu nie wydali nawet 1 eur na inwestycje w drogi wodne na terenach dawnej NRD
                  Dodaj odpowiedź 8 0
                    Odpowiedzi: 0
                  • bawół IP
                    cała Europa ma transport rzeczny a w Polsce opozycja i wierne władzy ludowej lemingi szczekają jadem że najtańszy transport się nie opłaca,chory mamy naród w Polsce
                    Dodaj odpowiedź 7 5
                      Odpowiedzi: 2
                    • —-//- IP
                      Trzeba zacząć szkolić dzieci na flisaków.
                      Zawód z przyszłością.
                      Dodaj odpowiedź 5 1
                        Odpowiedzi: 0
                      • —-//—- IP
                        Trzeba już zacząć uczyć dzieciaków na flisaka. Przyszłościowy zawód.
                        Dodaj odpowiedź 3 0
                          Odpowiedzi: 0
                        • Średniak IP
                          Za 60 miliardów panie Gróbarczyk to można ufundować kilkaset "starych bogatych rodzin". Czym panowie z PiS różnicie się od "ideowych i uczciwych" polityków innych opcji? Tym, że oni kradli tylko drobne?

                          Każda analiza uwzględniająca skalę potencjalnych przewozów Wisłą i Odrą pokaże te to jeden wielki wałek!!!

                          A Do Rzeczy proszę o wywiad w tej sprawie z Prezesem Kaczyńskim, Premierem Morawieckim, Ministrem Szefem Służb Kamińskim i Szefem CBA Bejdą!!!

                          A jeśli to nie pomoże, to z szefową przyszłej komisji sejmowej w sprawie 60-miliardowego przekrętu, panią Wasserman...

                          NIE DLA WALKÓW!!! NIE DLA WALKÓW!!! NIE DLA WAŁKÓW!!!
                          Dodaj odpowiedź 5 8
                            Odpowiedzi: 1
                          • Średniak IP
                            Za 60 miliardów panie Gróbarczyk to można ufundować kilkaset "starych bogatych rodzin". Czym panowie z PiS różnicie się od "ideowych i uczciwych" polityków innych opcji? Tym, że oni kradli tylko drobne?

                            Każda analiza uwzględniająca skalę potencjalnych przewozów Wisłą i Odrą pokaże te to jeden wielki wałek!!!

                            A Do Rzeczy proszę o wywiad w tej sprawie z Prezesem Kaczyńskim, Premierem Morawieckim, Ministrem Szefem Służb Kamińskim i Szefem CBA Bejdą!!!

                            A jeśli to nie pomoże, to z szefową przyszłej komisji sejmowej w sprawie 60-miliardowego przekrętu, panią Wasserman...

                            NIE DLA WALKÓW!!! NIE DLA WALKÓW!!! NIE DLA WAŁKÓW!!!
                            Dodaj odpowiedź 4 6
                              Odpowiedzi: 0
                            • Wojtek 1942 IP
                              Głupota ojca nie ma. Bzdury podane w kłamliwy sposób wydają się atrakcyjne. Rzeki jako szlaki komunikacyjne w Polsce? Toż to dopiero bzdura nieuwzględniająca stanu faktycznego. A może tak transport konny? Wszak mamy tradycje.
                              Dodaj odpowiedź 4 9
                                Odpowiedzi: 0
                              • Jacek Stasiak IP
                                Ekoświry będą wyć i blokować jak się da. Mam na dzieje że tym razem rząd nie stchórzy jak w przypadku Puszczy Białowieskiej. Rzeki muszą być uregulowane i służyć jako linie transportowe. Obecna sytuacja kiedy to ruch na Wiśle jest mniejszy niż w XVIII w. jest absolutnie niezdrowa.
                                Dodaj odpowiedź 14 4
                                  Odpowiedzi: 1

                                Czytaj także