Infrastruktura miałaby znajdować się na poziomie gruntu lub przebiegać na wiaduktach, a śląskie metro miałoby być w pełni zautomatyzowane. System metra Axonis, który Alstom proponuje na Górnym Śląsku to system przewidujący brak maszynistów oraz w pełni zautomatyzowane perony. Jego przepustowość miałaby wynosić od 10 do 45 tysięcy pasażerów na godzinę – opisuje rp.pl.
Koncern wskazuje, że metro na Górnym Śląsku mogłoby zacząć funkcjonować już w ciągu 3-4 lat. Alstom deklaruje, że w przypadku ogłoszenia przetargu na śląskie metro nie tylko przystąpi do postępowania, ale również wyłoży część pieniędzy niezbędnych do realizacji tej inwestycji.
– Zautomatyzowane perony pozwalałyby pasażerom wsiadać i wysiadać z metra, bez zaangażowania ludzi. Wiemy z różnych badań, że zautomatyzowanie systemu zmniejsza znacznie wypadkowość. Takie metra jeżdżą już w Paryżu czy w Singapurze – powiedział w rozmowie z „Dziennikiem Zachodnim" Lesław Kuzaj, prezes Alstom Polska.