KrajJak smakuje Polska

Jak smakuje Polska

Materiał partnera
Przetwory
Przetwory
Dodano
Miody, konfitury, sery kozie, owcze i pleśniowe, twarogi z żurawiną lub bakaliami, maliny w syropie oraz świeże mięsa i wędliny – dostawców i producentów tych wszystkich produktów można łatwo wyszukać dzięki stronie i aplikacji Polska Smakuje

Jednym z zadań Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa jest budowanie rozpoznawalności marki polskiej żywności. Marka „Polska smakuje” jest gwarantem smaku i synonimem produktów spożywczych najwyższej jakości. „Polska smakuje” stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie społeczeństwa na żywność wytwarzaną w zgodzie ze środowiskiem naturalnym, w oparciu o tradycyjne technologie i sposoby produkcji. Działania promocyjne KOWR opierają się na promowaniu produktów rolnych i żywnościowych, metod ich produkcji oraz systemów jakości, a także lokowaniu kontekstowym wybranych produktów rolnych i spożywczych w wydarzeniach organizowanych przez KOWR lub inne podmioty. Pod hasłem „Polska smakuje” realizowana jest długofalowa kampania o szerokim zasięgu, której celem jest zachęcanie konsumentów do kupowania polskiej żywności.

Jej główną osią są strona internetowa i aplikacja Polska Smakuje, które zapewniają dostęp do informacji o wysokiej jakości produktach spożywczych, z pasją i ogromnym zaangażowaniem wytwarzanych przez regionalnych polskich wytwórców. W bazie można znaleźć listę producentów i produktów, w tym certyfikowanych, które są poddawane kontroli i muszą spełniać rygorystyczne standardy produkcji. Dzięki stronie i aplikacji Polska Smakuje konsumenci mogą czerpać wiedzę na temat punktów i miejsc, w których można kupić produkty wytwarzane w ramach systemów jakości, regionalne i tradycyjne, a także te sprzedawane bezpośrednio przez rolnika. Na stronie polskasmakuje.pl jest już ponad 3500 produktów opublikowanych przez blisko 400 wystawców.

KOWR zachęca także regionalnych producentów do udziału w systemach jakości oraz dostarcza im wiedzy z zakresu marketingu i komunikacji podczas szkoleń, wykładów i paneli dyskusyjnych pod nazwą „Strefa Inspiracji”. Uzupełnieniem wydarzeń organizowanych przez KOWR jest strona www.strefainspiracjikowr.pl, dedykowana rolnikom, producentom, eksporterom żywności i organizacjom branżowym, na której publikowane są artykuły o charakterze poradnikowym, zachęcające do realizacji ciekawych działań promocyjnych.

KOWR promuje również zasady prawidłowego odżywiania, w tym kształtowanie wśród dzieci i młodzieży właściwych nawyków żywieniowych, m.in. poprzez warsztaty edukacyjne dla dzieci „Lekcje zdrowia” czy warsztaty kulinarne dla młodzieży ze szkół ponadpodstawowych Wszystkie powyższe działania służą budowaniu patriotyzmu konsumenckiego poprzez podkreślanie polskiego pochodzenia produktów wyróżniających się wysoką jakością.

Jowita Pietrucha

Okładka tygodnika Do Rzeczy: 48/2018
Artykuł został opublikowany w 48/2018 wydaniu tygodnika „Do Rzeczy”
Zamów w prenumeracie lub w wersji elektronicznej:
/ Źródło: www.polskasmakuje.pl
/ jba

Czytaj także

 0

Czytaj także