KrajKaretka staranowana przez pociąg. Nowe informacje ws. tragicznego wypadku

Karetka staranowana przez pociąg. Nowe informacje ws. tragicznego wypadku

fot. zdjęcie ilustracyjne
fot. zdjęcie ilustracyjne / Źródło: Wikipedia / Grzegorz W. Tężycki
Dodano 21
W Puszczykowie pod Poznaniem doszło do tragicznego wypadu. Karetka została staranowana przez nadjeżdżający pociąg. W wyniku wypadu zginęły dwie osoby, a trzecia walczy o życie.

Karetka utknęła na przejeździe kolejowym między szlabanami. Samochód wjechał, gdy rogatki zaczęły się opuszczać. Kierowca starał się ustawić pojazd równolegle do torów, ale w tym momencie nadjechał pociąg, który z pełną prędkością staranował karetkę.

W wyniku tragicznego zderzenia zginął lekarz oraz ratownik medyczny. Z kolei kierowca w stanie ciężkim trafił do szpitala.

"Super express" dotarł do relacji świadków. – Karetka wjechała na przejazd w momencie opuszczania się rogatek, karetka nie miała włączonego sygnału dźwiękowego, nie mogła opuścić torowiska i ustawiła się równolegle do szlabanu, po kilku chwilach z pełnej prędkości uderzył w nią pociąg – mówił jeden ze świadków zdarzenia.

Drugi świadek z kolei przekonuje, że karetka wjechała na przejazd z włączonymi sygnałami świetlnymi i dźwiękowymi. Kierowca wyłączył sygnał dopiero po tym, jak ustawił pojazd za torami, licząc, że pociąg ich wyminie.

Ambulans jechał po pacjenta do szpitala w Puszczykowie.

Czytaj także:
Pociąg uderzył w karetkę. Dwie osoby nie żyją
Czytaj także:
Tragedia pod Poznaniem. Głos zabrał premier Morawiecki

/ Źródło: Se.pl
/ jfi

Czytaj także

 21
  • Magic IP
    Film jest dostępny w internecie. Szlabany zamykają się sekwencyjnie - co ma sens. Kierowca wjechał na zamknięty dla jego pasa przejazd. Następnie kombinował jak idiota zamiast wyłamać plastykowy szlaban wart może 500zł. Jak mawiał LEC: GŁUPOTA ZABIJA. INNYCH.
    Dodaj odpowiedź 0 0
      Odpowiedzi: 0
    • Bezpaństwowiec IP
      Dajcie już spokój z tym taranowaniem. Wiedział, że jest kamera i bał się negatywnych komentarzy w sieci. Wiele dzieci odbiera sobie z tego powodu życie. Co te kurvvy zrobiły z moim krajem przez te 30 lat. Ja wysiadam.
      Dodaj odpowiedź 10 4
        Odpowiedzi: 0
      • Po nitce do kłębka IP
        Dwie odmienne relacje naocznych świadków to typowy przykład dezinformacji, która umożliwia wybór wersji wydarzeń. Skoro zeznania świadków są odmienne to dlaczego ich nie zweryfikowano. Domyślam się, że świadkiem był dróżnik i osoba „X. Dlaczego kierowca nie zatrzymał się przed znakiem STOP i wjechał na przejazd na czerwonym świetle? Po drugie, jeśli kierowca znajdował się między szlabanami z włączonymi sygnałami to w jakim celu je wyłączył, skoro bardziej był widoczny i słyszalny dla maszynisty? Po trzecie, skoro kierowca miał czas na wykonanie manewru ustawienia karetki równolegle do torów i wyłączenie sygnalizacji to dlaczego przed tym manewrem pozostali pasażerowie jej nie opuścili? Po czwarte, przejazd kolejowy był dwutorowy, a kierowca ustawił karetkę równolegle do torów więc było miejsce na bezkolizyjne jej ustawienie w przestrzeni między wolną linią torów, a szlabanem. Skoro doszło do zderzenia to zachodzi podejrzenie, że kierowca i nie widział pociągu i nie orientował się z której strony on nadjeżdża. Dlaczego więc wykonał manewr ustawienia karetki. Po piąte, dlaczego kierowca nie staranował szlabanu zanim wykonał manewr ustawienia karetki? Zdrowy rozsądek kierowcy podpowiada, że staranowanie szlabanu byłoby najlepszym rozwiązaniem. Po szóste, dlaczego nie zareagował dróżnik i nie otworzył szlabanu, by karetka mogła opuścić przejazd? Po siódme, czy karetka była ustawiona przodem, czy tyłem do nadjeżdżającego pociągu? Po ósme, są ofiary i ich rodziny, którym należy współczuć i życzyć dojścia do prawdy. Pytania można mnożyć bez końca.
        Dodaj odpowiedź 0 0
          Odpowiedzi: 0
        • mrfreddie IP
          Dlaczego nie staranował szlabanu?
          Dodaj odpowiedź 11 0
            Odpowiedzi: 1
          • Juzeck IP
            Kierowca powinien być nominowany do Nagrody Darwina.
            Dodaj odpowiedź 21 0
              Odpowiedzi: 0
            • olo5678 IP
              najlepiej było wsiąść z karetki
              Dodaj odpowiedź 10 0
                Odpowiedzi: 0
              • Edward IP
                Kierowcy karetek chyba nie są szkoleni odpowiednio, skoro kombinował jak słoń pod górkę zamiast staranować szlaban.
                Dodaj odpowiedź 28 0
                  Odpowiedzi: 0
                • Panika i złe nawyki IP
                  Po to rogatki są zrobione z cienkich desek że w takiej sytuacji należało je taranowac a nie kombinować . Kierowca spanikowal i przekombinowal tragedia
                  Dodaj odpowiedź 30 1
                    Odpowiedzi: 0
                  • ggggg IP
                    Pociąg ma bardzo długą drogę hamowania. Na pewno NIE zdąży się zatrzymać. Zapory celowo robi się z drewna / plastiku, żeby kierowcy mieli jak uciec. W Polsce szlabany zamyka się na długo przed pociągiem. Jest czas na reakcję i uratowanie się. Niestety jest też czas na kombinowanie („jakoś się przytulę do szlabanu”).
                    Dodaj odpowiedź 27 2
                      Odpowiedzi: 0
                    • itchy IP
                      Ktoś tutaj walnął niezły kawał. Mniej więcej tak leci:

                      Rycerze spotykają na drodze starego, ślepego dziada.
                      Jeden z rycerzy go rozpoznaje:
                      — Przece to Jurand ze Spychowa. Kto to ci uczynił?

                      Jurand bez języka i ślepy czyni na piersiach znak krzyża.
                      Rycerz na to wielce wzburzony:
                      — Pogotowie, to cholerne pogotowie.
                      Dodaj odpowiedź 11 2
                        Odpowiedzi: 0
                      • edekk IP
                        q urwa - tyle miejsca a szlabany postawione tuz przy torach (auto się nie mieści)
                        Dodaj odpowiedź 10 9
                          Odpowiedzi: 1
                        • czarny marsz kobietonów IP
                          Wystarczyło staranować szlaban, a tak w imię kilku tysięcy złotych zabił głupi kierowca dwie osoby.
                          Dodaj odpowiedź 28 0
                            Odpowiedzi: 0
                          • Tow. B IP
                            Pewnie pawulon wiezli a POciag mial ich wyminac kuzwa ten swiadek taki mundry czy dziennikarz od rzeczy
                            Dodaj odpowiedź 3 15
                              Odpowiedzi: 0
                            • YZKBX. IP
                              Błąd kierowcy :powinien rozbić rogatki a tak to szkoda ludzi.
                              Dodaj odpowiedź 24 0
                                Odpowiedzi: 0
                              • rzeczywistość IP
                                Kolejny kierowca, który ginie przez brak taranowania zapór, gdy utknie na środku.

                                Podobnie było w Czechach. Tylko tam rany odnieśli pasażerowie.
                                Dodaj odpowiedź 20 0
                                  Odpowiedzi: 0

                                Czytaj także