KrajPrzez to doszło do katastrofy? Boeing publikuje raport

Przez to doszło do katastrofy? Boeing publikuje raport

Samolot linii lotniczych Ethiopian Airlines
Samolot linii lotniczych Ethiopian Airlines / Źródło: PAP/EPA / SALVATORE DI NOLFI
Dodano 31
W wyniku wypadków dwóch boeingów, do których doszło w ostatnich miesiącach, zginęło kilkaset pasażerów. Firma przekonuje, że za katastrofę samolotu etiopskich linii lotniczych odpowiada wadliwe oprogramowanie boeingów 737 Max-8

10 marca doszło do katastrofy samolotu etiopskich linii lotniczych, który rozbił się w okolicach miasta Debre Zeit, w centrum kraju. Informację podała spółka Ethiopian Airlines. Na pokładzie samolotu było 157 osób, w tym dwóch Polaków. Linie potwierdziły, że wszyscy zginęli.

Z kolei pod koniec października doszło do wypadku samolotu pasażerskiego indonezyjskich linii lotniczych Lion Air, który runął do morza kilkanaście minut po starcie z lotniska w Dżakarcie. Na pokładzie maszyny było 189 osób.

Teraz opublikowano raport dotyczący katastrofy etiopskich linii lotniczych, w którym przyznano, że do tragedii doprowadziła awaria systemu. W raporcie wyraźnie podkreślono, że postępowano zgodnie z procedurami, a pilotów maszyny nie można winić za tragedię, gdyż nie mieli wpływu na wypadek.

– Załoga wielokrotnie wykonała wszystkie procedury dostarczone przez producenta, ale nie była w stanie kontrolować samolotu – przekazał Dagmawit Moges, minister transportu Etiopii, w czasie czwartkowej konferencji.

Samolot zanim zderzył się z ziemią był wielokrotnie podrywany do góry, ale ze względu na system działający na wadliwym oprogramowaniu MCAS maszyna nie mogła zostać uratowana. Wadliwy system doprowadził do niekontrolowanego położenia maszyny "nosem w dół”, co było powodem katastrofy. Tewolde GebreMariam, dyrektor naczelny Ethiopian Airlines, podkreślił, że jest dumny z zachowania pilotów, którzy zachowali zimną krew i próbowali postępować zgodnie z procedurami.

Czytaj także:
Pechowy lot z Katowic. Problemy zdrowotne pilota
Czytaj także:
MSZ: W katastrofie samolotu w Etiopii zginął polski dyplomata

/ Źródło: Fakt.pl,

Czytaj także

 31
  • Adam-ski IP
    Kapitan 8000 godzin li tylko na autopilocie a "pomocnik" 200 godzin na tym samym systemie żaden nie latał lub  trenował
    w symulatorze, manualne sterowanie to im było znane z you tube ale i to tragedia...
    Dodaj odpowiedź 0 0
      Odpowiedzi: 0
    • AveragePole IP
      problem polega na tym że nie zbadano tego systemu prawidłowo. Wystarczyła wadliwa informacja z czujnika kąta natarcia do aktywacji systemu dla którego producent nie przewidział żeby załoga mogła go dezaktywować. Tak jak ja to widzę i slędzę miał to być system działający pod nieobecność Pilotów co moim zdaniem jest niedopuszczalne.
      Dodaj odpowiedź 2 1
        Odpowiedzi: 0
      • cz06042019 IP
        to wygląda na błąd w algorytmie sterowania
        Dodaj odpowiedź 5 2
          Odpowiedzi: 0
        • Dante IP
          Tak to się kończy gdy produkuje się maszyny "mądrzejsze" od człowieka. W przypadku autopilota Tesli ofiar było bodajże kilka , tutaj niestety dużo więcej
          Dodaj odpowiedź 10 1
            Odpowiedzi: 0
          • Windows XP IP
            , gdyby mieli Linux'a...
            Dodaj odpowiedź 7 4
              Odpowiedzi: 1

            Czytaj także