"Poznaj losy Żołnierzy Niezłomnych". IPN otwiera escape room

"Poznaj losy Żołnierzy Niezłomnych". IPN otwiera escape room

Dodano: 
IPN otwiera escape room
IPN otwiera escape room Źródło: Instytut Pamięci Narodowej
"W czasie wizyty w pokoju zostaniecie przeniesieni do Polski z drugiej połowy lat czterdziestych i jako grupa Żołnierzy Niezłomnych otrzymacie zadanie odbicia więźnia. Podczas zabawy poznacie bohaterów podziemia niepodległościowego oraz realia życia w czasach stalinowskich. Nie musicie mieć żadnej wiedzy, zdobędziecie ją w trakcie gry!" – zachęca IPN, który otwiera w Warszawie escape room.

IPN otwiera pokój zagadek w swoim Centrum Edukacyjnym im. Janusza Kurtyki „Przystanek Historia” przy Marszałkowskiej 21/26 w Warszawie. Rozpoczęcie akcji zaplanowano na 15 lutego.

Gracze mają stworzyć oddział antykomunistycznej partyzantki, którego zadaniem będzie odbicie z rąk bezpieki więźnia o pseudonimie „Orlicz”. Czas gry to 60 minut. – Mamy nadzieję, że wykorzystanie emocjonującej formuły pokoju zagadek do edukacji historycznej pozwoli nie tylko na poznanie tamtej epoki i zdobycie podstawowej, weryfikowalnej wiedzy na temat Żołnierzy Niezłomnych, ale także skłoni do zadumy i zainspiruje do dalszego samodzielnego pogłębiania wiedzy – mówi Justyna Skowronek, zastępca dyrektora Biura Edukacji Narodowej IPN.

– Pokój zagadek będzie łączył wykorzystanie artefaktów z szeregiem nowoczesnych technologii i elementów gier komputerowych. W scenografii wykorzystamy m.in. oryginalne drzwi do celi z więzienia w Pułtusku, rozbitego 25 listopada 1946 r. przez oddział Stanisława Łaneckiego „Przelotnego” – dodaje Karol Madaj, pracownik Biura Edukacji Narodowej, koordynator projektu.

„Real Life Escape Game” to rodzaj zespołowej gry przygodowej, odbywającej się w specjalnie zaaranżowanym do tego celu pomieszczeniu (tzw. pokoju zagadek). Gracze, używając rzeczywistych przedmiotów, powinni w określonym czasie odgadnąć tajemnice pokoju. Gra wymaga od uczestników analitycznego i krytycznego myślenia, szybkiego kojarzenia faktów, kreatywności i spostrzegawczości oraz – przede wszystkim – działania zespołowego.

Źródło: Instytut Pamięci Narodowej
Czytaj także