Wydawnictwo Marquard Media Polska to polski oddział szwajcarskiej firmy wydawniczej stworzonej przez Jürga Marquarda.
Obecnie spółka ma w swoim portfolio sześć magazynów. To adresowane do kobiet "Cosmopolitan", "Joy" i "Harper’s Bazaar" oraz kierowane do panów "Playboy", "CKM" i "Esquire".
Według Businnes Insidera grudniowe numery wszystkich tych pism będą ostatnimi, które ukażą się na polskim rynku. Wydawnictwo rezygnuje bowiem z ich wydawania z powodu "niewielkiej skali działania, bardzo konkurencyjnego rynku i dużej zależności od tytułów wydawanych na licencji" – czytamy.
W związku ze zmianami spółka ma zwolnić ok. 70 proc. załogi. Bijan Khezri, prezes Marquard Media Polska, powiedział w rozmowie z Businnes Insiderowi, że kontynuowanie wydawania pism drukowanych byłoby dla firmy "kosztem utraconych możliwości".
Wraz z likwidacją tytułów drukowanych mają zniknąć ich serwisy internetowe, poza witryną ckm.pl. Marquard planuje za to rozwój m.in. aplikacji shoppingowych, takich jak ShoppieGo czy Act2Access.