Duże straty Agory, mniejsze wpływy ze sprzedaży "GW"

Duże straty Agory, mniejsze wpływy ze sprzedaży "GW"

Dodano: 
Siedziba Gazety Wyborczej
Siedziba Gazety Wyborczej Źródło:Wikimedia Commons / Szczebrzeszyński/Domena Publiczna
W całym ub.r. Agora zanotowała 13,2 mln zł straty netto (wobec 15,3 mln zł zysku netto w 2015 roku). Wpływy ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” zmalały o 6,2 proc., a z reklam - o 21,6 proc.

Chociaż przychody Agory wzrosły o 0,8 proc. w stosunku do ub. roku, to zwiększyły się również koszty operacyjne (o 0,9 proc.). Według Agory, na jej wyniki wpłynęły zdarzenia jednorazowe. – Negatywny wpływ na wynik operacyjny Grupy miały koszty rezerwy związane z procesem zwolnienia grupowego realizowanego w Agorze S.A., która obciążyła wynik operacyjny na poziomie EBIT kwotą 6,9 mln zł – informuje firma.

W segmencie prasowym Agora zanotowała spadek wpływów o 10,9 proc. do 267,9 mln zł. Przychody ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” zmalały o 6,2 proc. do 102,1 mln zł, a z reklam - o 21,6 proc. do 82,4 mln zł.

– W Gazecie Wyborczej jak wiadomo nie dzieje się dobrze. Różni publicyści, komentatorzy niespodziewanie dowiadują się o zwolnieniach, a ci, którzy zostają, bardzo pracują, żeby zostać – mówił dziś Łukasz Warzecha w "Chłodnym okiem".

Źródło: wirtualnemedia.pl
Czytaj także