Co wynika z opornika, czyli KOD-media
  • Rafał A. ZiemkiewiczAutor:Rafał A. Ziemkiewicz

Co wynika z opornika, czyli KOD-media

Dodano:   /  Zmieniono: 
Wiadomość, że Komitet Obrony Demokracji tworzy własne media – portal, który ma się przekształcić w radio, a w przyszłości telewizję – wszystkich zaskoczyła. Kto jak kto, ale Mateusz Kijowski nie może narzekać na brak życzliwych mu mediów

Gazeta Wyborcza” praktycznie zmieniła się w jego partyjny biuletyn, wypełniony nie tylko prokodowską publicystyką, lecz także informacjami organizacyjnymi dotyczącymi naboru, terminów manifestacji, miejsc zbiórek, zalecanych haseł na transparenty etc., a jej redaktorzy naczelni – zarówno ten nominalny, jak i faktyczny – nawiedzają z wyrazami poparcia i reklamują w Internecie KOD-owską pikietę pod KPRM; Jarosław Kurski nawet tweetował z niej o czwartej nad ranem. TVN24, TOK FM, Radio Zet, „Polityka” i „Newsweek” nieco bardziej dbają o pozory, ale i tam trwają nieustająca chwalba „spontanicznego ruchu społecznego” i propagandowe pompowanie jego przywódcy. Jakim przekazem chce KOD więc wypełnić swoje media, którego nie ma choćby w tych wyżej wspomnianych? (...)

A może dążenie do stworzenia własnych mediów to ze strony KOD swoiste wotum nieufności wobec tych, które zaangażowały się w jego promowanie? (...)

FOT. MAKSYMILIAN RIGAMONTI/FORUM

Cały artykuł dostępny jest w 23/2016 wydaniu tygodnika Do Rzeczy.

Czytaj także