Wpadka "Faktu". Dali się nabrać na fejkowe konto o. Rydzyka

Wpadka "Faktu". Dali się nabrać na fejkowe konto o. Rydzyka

Dodano: 22
Dyrektor Radia Maryja o. Tadeusz Rydzyk
Dyrektor Radia Maryja o. Tadeusz Rydzyk / Źródło: PAP / Tytus Żmijewski
"Ojciec Rydzyk reaktywuje Rower Błażeja!" – podał na swojej stronie internetowej "Fakt". News powstał w oparciu o wpis na Twitterze. Tyle że jego autorem wcale nie był dyrektor Radia Maryja.

Portal Fakt24 napisał, że popularny pod koniec lat 90. program "Rower Błażeja" wraca na antenę i będzie emitowany w Telewizji Trwam. Taka informacja znalazła się na twitterowym koncie nazwanym "ks. Tadeusz Rydzyk". Wbrew pozorom nie jest to profil należący do dyrektora Radia Maryja.

twitter

Wpadkę tabloidu wyłapali internauci. Użytkownik Twittera prowadzący konto "ks. Tadeusz Rydzyk" skomentował całą sprawę w prześmiewczy sposób. "Rośnie nam rodzina, mówią o nas w Fakcie. Piękne przed nami czasy nastają" – napisał.

twitter

Warto zauważyć, że w opisie fejkowego konta (tzw. bio), które redakcja "Faktu" uznała za należące do toruńskiego redemptorysty, znajduje się wyraźna informacja, że profil jest parodią. Konto to obserwuje prawie 2,5 tysiąca użytkowników Twittera.

Tekst, który powstał w oparciu o wpis na temat "Roweru św. Błażeja" i pojawił się na stronie internetowej "Faktu", został już usunięty.

Źródło: DoRzeczy.pl
 22
Czytaj także