Brzydko, czyli drogo
  • Joanna BojańczykAutor:Joanna Bojańczyk

Brzydko, czyli drogo

Dodano:   /  Zmieniono: 
Koszulka firmy kurierskiej staje się ciekawa, gdy kosztuje obłędną sumę. Vetements to nowa sztuczka mody

Vetements to po francusku „ubrania”. Vetements to również pewna niszowa marka, o której ostatnio dość głośno. Odniosła sukces handlowy. Jest obecna w luksusowych sklepach internetowych: Net-A-Porter, Browns, Matchesfashion. Głośno o niej w mediach. Wyrocznie – „Vogue”, „The Times”, „The Washington Post” – zadekretowały, że ten paryski kolektyw, założony w 2009 r. przez Demnę Gvasalię, Gruzina z pochodzenia, tchnął nowe życie w lekko przegniły świat mody.

Czy Vetements to kolejny wydmuchany luksus, jeden z tych, którymi wszyscy są lekko znudzeni? Niezupełnie. Koncept polega na tym, że sprzedaje rzeczy zwyczajne w cenach całkowicie nadzwyczajnych. Żółty T-shirt z napisem „DHL” – taki, jakie noszą kurierzy tej firmy – kosztuje 330 euro. Dżinsy Levis – zrekonstruowane, cokolwiek to znaczy – 1–1,5 tys. euro. Jak coś takiego może się udać?  (...)

Cały artykuł dostępny jest w 20/2016 wydaniu tygodnika Do Rzeczy.

Czytaj także