Koniec z #fakenews? Facebook wypowiada wojnę

Koniec z #fakenews? Facebook wypowiada wojnę

Dodano: 
Facebook
Facebook Źródło: Pixabay/Bykst/Public Domain
Facebook zapowiedział, że z okazji zbliżających się we Francji wyborów prezydenckich podejmie działania, by zapobiec rozpowszechnianiu za jego pośrednictwem fałszywych wiadomości i wpływaniu w ten sposób na wynik wyborów.

Jest to wspólna inicjatywa Facebooka, Google oraz francuskich organizacji medialnych, w tym Agence France-Presse, BFM TV, gazet L'Express i Le Monde.

Facebook zapowiedział, że w przyszłości w Stanach Zjednoczonych użytkownicy będą mogli w łatwiejszy sposób skorzystać z opcji oznaczania wiadomości jako fałszywej. Dzięki współpracy z organizacjami weryfikującymi informacje, komunikaty oznaczone jako nierzetelne zostaną sprawdzone pod kątem zgodności z faktami.

Po listopadowych wyborach prezydenckich w USA, Facebook zetknął się z zarzutami, że w niewystarczającym stopniu zaangażował się w blokowanie fałszywych doniesień prasowych, obliczonych na realizację kampanii wyborczych. Po zwycięstwie Donalda Trumpa coraz więcej szczegółów dotyczących wykorzystania mediów społecznościowych wychodzi na jaw, m.in. fakt wykorzystywania algorytmu pozwalającego tworzyć profile wyborców na podstawie polubień klikniętych przez nich na Facebooku.

Zapobieganie wykorzystaniu popularnego portalu społecznościowego do celów kampanii wyborczych podczas wyborów we Francji nie jest pierwszym tego rodzaju przedsięwzięciem w Europie. W ubiegłym miesiącu Facebook wdrożył podobną inicjatywę w Niemczech. Miała ona zapobiec mowie nienawiści, która mogłaby wpłynąć na kształt wyborów parlamentarnych we wrześniu, w których Angela Merkel będzie kandydować na stanowisko kanclerza już po raz czwarty.

Źródło: Reuters
Czytaj także