KE stworzyła platformę za prawie 400 tys. euro. Urządziła "imprezę", w której wzięło udział kilka osób

KE stworzyła platformę za prawie 400 tys. euro. Urządziła "imprezę", w której wzięło udział kilka osób

Dodano: 
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen Źródło: PAP/EPA / STEPHANIE LECOCQ
Komisja Europejska stworzyła wirtualną platformę za 387 tys. euro. Jednak gdy urządziła na niej "imprezę", prawie nikt się nie zjawił.

Tylko pięć osób pojawiło się we wtorek wieczorem na przyjęciu zorganizowanym przez departament pomocy zagranicznej Komisji Europejskiej w Metaverse. Wydarzenie miało zainteresować młodych ludzi funkcjonowaniem UE – informuje serwis "Politico".

Korespondent platformy mediowej dla programistów Devex, Vince Chadwick, napisał na Twitterze, że ostatecznie był jedynym gościem imprezy, który pozostał dłużej – po "początkowych zdezorientowanych rozmowach z mniej więcej pięcioma innymi ludźmi, którzy się pojawili". Chadwick opublikował też nagranie ukazujące sytuację.

twitter

Jak wskazuje "Politico", najwyraźniej tylko kilka z 44 osób, które polubiły oficjalny zwiastun wydarzenia, "było wystarczająco zaintrygowanych awatarami tańczącymi do muzyki house na tropikalnej wyspie, aby faktycznie dołączyć do imprezy".

Rzecznik Komisji Europejskiej przekazał, że celem wirtualnej imprezy było "zwiększenie świadomości tego, co UE robi na arenie światowej" wśród osób w wieku od 18 do 35 lat, które można znaleźć "głównie na TikTok-u i Instagramie. Chodzi o ludzi "neutralnych wobec UE", którzy nie mają skąd czerpać wiedzy na temat funkcjonowania wspólnoty.

Devex podał, departament pomocy zagranicznej Komisji wydał łącznie 387 000 euro na rozwój platformy Metaverse w celu promowania inicjatywy Global Gateway. W tym kontekście Komisja zamierza do 2027 r. przeznaczyć 300 miliardów euro na budowę nowej infrastruktury w krajach rozwijających się.

Czym jest metaverse?

"Metaverse po polsku nazywany bywa metawersum lub metaświatem. Jest to koncepcja obejmująca współistnienie wielu wirtualnych światów 3D, w których funkcjonują ludzie. W metaverse żywych ludzi reprezentują ich awatary, które spędzają czas podobnie jak my: pracują, bawią się, spotykają ze znajomymi i, oczywiście, dokonują zakupów" – czytamy na portalu wix.com.

Czytaj też:
Wicepremier wskazał "podstawowy problem" w Unii Europejskiej
Czytaj też:
"To jest walka polityczna". Szydło o kłopotach Polski w UE

Źródło: Twitter / "Politico"
Czytaj także