Europoseł PiS pyta KE o różne ceny produktów dla Niemców i Polaków w Lidlu

Europoseł PiS pyta KE o różne ceny produktów dla Niemców i Polaków w Lidlu

Dodano: 
Lidl, zdjęcie ilustracyjne
Lidl, zdjęcie ilustracyjneŹródło:PAP/EPA / SHAWN THEW
Europarlamentarzysta Prawa i Sprawiedliwości w interpelacji skierowanej do Komisji Europejskiej pyta, dlaczego ceny tych samych produktów w sklepach sieci Lidl są dla Polaków wyższe, niż dla Niemców

Różne ceny nawet w przypadku 80-ciu produktów

Badanie rynku przeprowadzone w październiku 2017 roku przez platformę Take Task w sklepach sieci Lidl w Polsce i w Niemczech wykazało, że ponad 80 tych samych produktów marek własnych oferowanych przez tę sieć w tym samym czasie na rynku niemieckim, jak i polskim, znacząco różni się ceną.

Uczciwa praktyka handlowa?

"Wśród produktów o takim samym składzie i z takim samym kodem kreskowym EAN aż 70 proc. było droższych w polskich sklepach sieci Lidl niż w sklepach tej samej sieci zlokalizowanych w Niemczech. Średnio wszystkie zbadane produkty były o 10 proc. droższe w sklepach sieci Lidl w Polsce, co trudno wytłumaczyć, biorąc pod uwagę wyższe koszty pracy czy inne koszty prowadzenia działalności handlowej w Niemczech" – czytamy w interpelacji wystosowanej przez Kosmę Złotowskiego, europosła PiS.

Polityk pyta Komisję, czy różne ceny tych samych produktów to uczciwa praktyka handlowa i czy jest to zgodne z unijna polityką konsumencką. Jednocześnie Kosma Złotowski pyta: "Czy Komisja planuje zbadać ten problem w ramach ogłoszonego we wrześniu 2017 roku programu walki z nieuczciwymi praktykami handlowymi, w tym walki z oferowaniem przez sieci handlowe konsumentom produktów o niższej jakości w zawyżonych cenach?".

Źródło: europarl.europa.eu
Czytaj także