ŚwiatBrzydko, czyli drogo

Brzydko, czyli drogo

Dodano
Koszulka firmy kurierskiej staje się ciekawa, gdy kosztuje obłędną sumę. Vetements to nowa sztuczka mody

Vetements to po francusku „ubrania”. Vetements to również pewna niszowa marka, o której ostatnio dość głośno. Odniosła sukces handlowy. Jest obecna w luksusowych sklepach internetowych: Net-A-Porter, Browns, Matchesfashion. Głośno o niej w mediach. Wyrocznie – „Vogue”, „The Times”, „The Washington Post” – zadekretowały, że ten paryski kolektyw, założony w 2009 r. przez Demnę Gvasalię, Gruzina z pochodzenia, tchnął nowe życie w lekko przegniły świat mody.

Czy Vetements to kolejny wydmuchany luksus, jeden z tych, którymi wszyscy są lekko znudzeni? Niezupełnie. Koncept polega na tym, że sprzedaje rzeczy zwyczajne w cenach całkowicie nadzwyczajnych. Żółty T-shirt z napisem „DHL” – taki, jakie noszą kurierzy tej firmy – kosztuje 330 euro. Dżinsy Levis – zrekonstruowane, cokolwiek to znaczy – 1–1,5 tys. euro. Jak coś takiego może się udać?  (...)

Okładka tygodnika Do Rzeczy: 20/2016
Cały artykuł dostępny jest w 20/2016 wydaniu tygodnika „Do Rzeczy”
Zamów w prenumeracie lub w wersji elektronicznej:
/ dtc
 0

Czytaj także