Niemiecki koncern medialny chce sprzedać portal Interia
Według gazety niemiecka spółka Grupa Bauer Media zleciła firmom doradczym poszukiwanie podmiotów zainteresowanych kupnem Grupy Interia.pl.
"PB" ustalił, że najpoważniejszymi kandydatami do przejęcia tego medium są Agora i Wirtualna Polska.
Nie wiadomo jeszcze, jak długo może potrwać proces sprzedaży ani jakie są oczekiwania Bauera co do ceny za wydawcę. Maciej Brzozowski, rzecznik prasowy Grupy Bauer Media w Polsce, nie skomentował tych doniesień.
Grupa Interia obejmuje przede wszystkim portal Interia.pl oraz szereg serwisów tematycznych, m.in. Pomponik.pl, Smaker.pl, Tipy.interia.pl, Swiatseriali.interia.pl i Maxmodels.pl.
Z kolei Bauer to jeden z największych koncernów medialnych w Niemczech. W Polsce pojawił się w 1991 r. Od 2007 r. jest jedynym akcjonariuszem radiowej Grupy RMF FM. Za pakiet kontrolny tej grupy Bauer zapłacił prawie 200 mln zł.
Spółka Interia.pl (trzeci największy w Polsce serwis internetowy) miała w 2018 r. 114 mln zł przychodów, o 3 proc. więcej niż rok wcześniej. Czysty zysk wyniósł 22,3 mln zł, o 4,9 proc. więcej niż rok wcześniej.