"Pomóż nam uratować wolne media". Michnik prosi w Szwecji o pieniądze
Całostronicowa reklama to tekst Adama Michnika, który zatytułowano "Nie ma wolności bez solidarności”. Redaktor naczelny "Gazety Wyborczej" porównuje w nim "atak polskiego rządu na ekonomiczne podstawy wolnych mediów" do ataku zwolenników prezydenta USA Donalda Trumpa na Kapitol, jaki miał miejsce 6 stycznia.
Adam Michnik dodaje, że trzydzieści lat po upadku muru berlińskiego oraz upadku Związku Radzieckiego polskie społeczeństwo ponownie zmuszone jest bronić wywalczonej za ogromną cenę demokracji. Redaktor naczelny "Dagens Nyheter" Peter Wolodarski napisał przyznał, że reklama "Gazety Wyborczej" została opublikowana bezpłatnie.
Fundacja "Gazety Wyborczej" została założona pod koniec 2018 roku, a działalność operacyjną zaczęła wiosną 2019 roku. "Jej rolą będzie m.in. przyczynienie się do powstania niezależnych i ambitnych materiałów dziennikarskich, dotyczących najważniejszych spraw społecznych i politycznych, np. reportaży śledczych, raportów o ochronie środowiska i międzynarodowych projektów dziennikarskich. Fundacja będzie prowadzić też akcje społeczne i edukacyjne na temat praworządności, edukacji i ekologii, a także szkolić dziennikarzy w zakresie tworzenia rzetelnego przekazu medialnego" – zapowiadała wówczas Agora.