TVP, TVN czy Polsat? Oto lider programów publicystycznych
Tak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, które opracował i opisał w piątek portal Wirtualne Media.
W okresie od 1 września 2020 roku do 10 stycznia 2022 roku średnia widownia "Gościa Wydarzeń" na antenie Polsatu i Polsatu News wyniosła 1,27 mln osób. Przełożyło się to na 10,03 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów. "Gość Wydarzeń" w Polsacie emitowany jest od 1 czerwca 2020 roku, wcześniej program nadawany był tylko w stacji newsowej.
Na drugim miejscu w zestawieniu znalazł się program "Fakty po Faktach" nadawany w TVN24 i TVN24 BiS po wieczornych "Faktach". Od 1 września 2020 roku do 10 stycznia 2022 roku "FpF" śledziło średnio 890 tys. widzów, czyli o 91 tys. osób mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Udział tego magazynu w rynku telewizyjnym w analizowanym okresie wyniósł 6,84 proc. (rok wcześniej było to 6,98 proc.).
Tylko "Gość Wiadomości" ze wzrostem
Z kolei emitowany w TVP Info po "Wiadomościach" magazyn "Gość Wiadomości" w badanym okresie oglądało 625 tys. widzów (4,67 proc. udziału). Względem analogicznego okresu rok wcześniej program zyskała 18 tys. widzów. Jak podkreślają Wirtualne Media, był to jedyny wzrost w zestawieniu.
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-49 liderem wśród magazynów publicystycznych nadawanych po dziennikach w okresie od 1 września 2020 roku do 10 stycznia 2022 roku również był "Gość Wydarzeń", który zgromadził przed telewizorami 423 tys. osób. "Fakty po Faktach" w tym ujęciu miały 148 tys. widzów, a "Gość Wiadomości" – 85 tys.