V fala koronawirusa. Ministerstwo publikuje najnowszy raport
Wykryte nowe przypadki zakażenia pochodzą z województw: mazowieckiego (3715), wielkopolskiego (2621), śląskiego (2520), dolnośląskiego (1919), kujawsko-pomorskiego (1926), pomorskiego (1913), łódzkiego (1690), małopolskiego (1530), zachodniopomorskiego (1485), lubelskiego (1025), lubuskiego (880), warmińsko-mazurskiego (713), podkarpackiego (654), opolskiego (628), świętokrzyskiego (610), podlaskiego (458).
117 zakażeń to dane bez wskazania adresu, które zostaną uzupełnione przez inspekcję sanitarną. Z powodu COVID-19 zmarła 1 osoba, natomiast z powodu współistnienia COVID-19 z innymi schorzeniami zmarło 9 osób.
Łącznie od 4 marca 2020 r., gdy wykryto w Polsce pierwsze zakażenie SARS-CoV-2, potwierdzono 5 188 184 przypadków zakażenia koronawirusem. Do tej pory zmarło 106 607 osób.
Dotychczas najwięcej nowych przypadków zakażenia SARS-COV-2 w całej pandemii wykryto w czwartek 27 stycznia. Resort poinformował wtedy o 57 659 chorych z COVID-19. Najwięcej zgonów potwierdzono 8 kwietnia 2021 r. Zanotowano wtedy 954 przypadki śmiertelne.
"Wybierz mądrze, zaszczep się". Nową odsłona kampanii ws. szczepień
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów rozpoczyna w lutym nową odsłonę kampanii "Wybierz mądrze, zaszczep się". Tym razem będzie ona skoncentrowana na szczepieniach dzieci i kobiet w ciąży oraz skuteczności dawki przypominającej. W komunikacie przekazanym we wtorek PAP przez Centrum Informacyjne Rządu poinformowano o kolejnej odsłonie kampanii Narodowego Programu Szczepień.
Podkreślono, że "szczepienie przeciw koronawirusowi to najskuteczniejsza broń w walce z ciężkim przebiegiem choroby oraz śmiercią". Zaznaczono, że pozwala ono "uniknąć zachorowania na COVID-19 lub łagodnie przejść przez zakażenie". "Ryzyko zgonu z powodu COVID-19, wśród osób niezaszczepionych w stosunku do zaszczepionych, jest blisko 60 razy większe" – czytamy w komunikacie.
Wyjaśniano, że kampania "Wybierz mądrze, zaszczep się" to m.in. spoty emitowane w radiu, telewizji i Internecie. Szeroka kampania w sferze outdoor łączy się z działaniami informacyjnymi w prasie i portalach internetowych.