Ogromna zmiana w polskim dzienniku. Decyzja ma związek z oszczędnościami

Dodano:
Gazeta, zdjęcie ilustracyjne Źródło: Pixabay / Domena publiczna
Popularny polski dziennik "Przegląd Sportowy" od stycznia 2023 roku będzie się ukazywać tylko dwa razy w tygodniu – poinformowano we wtorek.

Decyzja o tym, że "Przegląd Sportowy" będzie ukazywał się tylko w dwa dni jest podyktowana oszczędnościami w wydawnictwie Ringier Axel Springer Polska – przekazał portal Sport.pl.

W komunikacie prasowym spółki podano wiadomość o "podjęciu konkretnych działań w reakcji na postępujące spowolnienie rynku i drastyczny wzrost kosztów".

Co ważne, kierownictwo Ringier Axel Springer planuje także zredukować zatrudnienie w gazecie.

Zmiany w "Przeglądzie Sportowym"

"Przegląd Sportowy" to najstarszy polski dziennik sportowy. Został założony – początkowo jako tygodnik – w maju 1921 roku w Krakowie. Jego pierwszy numer ukazał się 21 maja 1921 roku. Pomysłodawcami pisma była grupa sportowych działaczy krakowskich: Ignacy Rosenstock, J. Billig, Aleksander Dembiński, Józef Szkolnikowski, Leon Gleissner i Tadeusz Synowiec. Pierwszym redaktorem naczelnym został Ignacy Rosenstock.

Obecnie redaktorem naczelnym gazety jest Paweł Wołosik, menadżerem wydawniczym – Katarzyna Drosio, dyrektorem artystycznym – Cezary Piotrowski, a szefem fotoedytorów – Jarosław Arczewski.

Przypomnijmy, że już w lipcu tego roku spółka Ringier Axel Springer Polska informowała, że polskich czytelników czekają ogromne zmiany w "Przeglądzie Sportowym". Gazeta przestała się bowiem stale ukazywać w soboty. W związku z taką decyzją, wydawnictwo powiększyło piątkowy numer dziennika, który funkcjonował jako weekendowy. "Przegląd Sportowy" miał się ukazywać w soboty tylko przy okazji ważnych wydarzeń sportowych. – "Przegląd Sportowy" nie będzie się ukazywał regularnie w soboty. (...) Powiększamy w związku z tym piątkowe wydania do minimum 40 stron, pojawią się w nich także nowe sekcje. Piątkowe wydania "Przeglądu Sportowego" będą więc wydaniami weekendowymi. Również poniedziałkowe wydania zyskają więcej stron – oznajmiła wówczas kierownik komunikacji zewnętrznej Ringier Axel Springer Polska Agnieszka Skrzypek-Makowska.

Źródło: Sport.pl
Polecamy
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...