Wiceminister rozmawia z szefem Ryanaira nt. CPK? Resort dementuje
"W związku z publikacjami medialnymi informujemy, że nikt z kierownictwa Ministerstwa Infrastruktury nie spotkał się z prezesem Ryanair i nie rozmawiał z nim o CPK" – wskazano w krótkim komunikacie opublikowanym przez resort na portalu X.
Dementi odnosi się do słów szefa irlandzkich linii lotniczych Ryanair. Michael O'Leary w rozmowie z serwisem wnp.pl powiedział, że rozmawiał z wiceministrem infrastruktury i poruszył kwestię CPK. Nie ukrywa, że nie jest zwolennikiem rozwoju portu i cieszy się, że rząd Donalda Tuska ma podobne podejście.
O'Leary mówi o spotkaniu z przedstawicielem rządu
– Wydaje mi się, że nowy rząd ma lepsze i bardziej przyszłościowe podejście w sprawie Modlina. Nie ma też wizji tworzenia Centralnego Portu Komunikacyjnego. Spotkaliśmy się już z wiceministrem infrastruktury i jesteśmy zdania, że zależy mu na rozwoju wszystkich lotnisk w Polsce – stwierdził Michael O'Leary.
Szef irlandzkiego Ryanaira forsuje ideę rozwoju lotniska w Modlinie. – Wydaje mi się, że nowy zarząd PPL, jak tylko zakończą się wybory samorządowe, a marszałek województwa mazowieckiego zostanie wybrany na kolejną kadencję, wdroży nowy plan rozwoju dla Modlina i mam nadzieję, że część tego planu zostanie zrealizowana w ciągu najbliższego roku lub dwóch lat – wskazał w wywiadzie dla portalu wnp.pl.
Co dalej z CPK?
13 lutego podczas posiedzenia Rady Gabinetowej premier Donald Tusk zadeklarował, że jego gabinet chce "rozwoju infrastruktury komunikacyjnej, lotniczej i kolejowej". Szef rządu przekazał, że na CPK wydano do tej pory 2,7 mld zł i nie złożył jednoznacznej deklaracji ws. inwestycji.
Prezydent Andrzej Duda stwierdził z kolei, że dla niego "sprawą najważniejszą" jest, by takie projekty jak CPK były realizowane.
Centralny Port Komunikacyjny to węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów zostanie wybudowane nowe lotnisko, które w pierwszym etapie będzie w stanie obsługiwać 40 mln pasażerów rocznie. W skład CPK wejdą też inwestycje kolejowe: węzeł w bezpośredniej bliskości portu lotniczego i połączenia na terenie kraju, które umożliwią przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godziny.