TV Republika z ogromnym wzrostem. TVP Info straciło ponad 70 proc. widzów
Jak wynika z danych opublikowanych przez portal Wirtualne Media, Telewizja Republika może pochwalić się ogromnym wzrostem oglądalności. Telewizja Tomasza Sakiewicza awansowała na drugie miejsce, wyprzedzając dużych nadawców. Fatalnie wypada z kolei TVP Info, która, w porównaniu z ubiegłym rokiem, straciło aż 72,86 proc. widzów.
Wielki sukces TV Republika. TVP Info z gigantycznymi stratami
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl, liderem zestawienia oglądalności stacji informacyjnych w Polsce pozostaje TVN24. W maju udział nadawcy w rynku wyniósł 6,01 proc., po wzroście o 15,35 proc. w stosunku do danych z zeszłego roku.
Na drugie miejsce awansowała Telewizja Republika, która zanotowała drugą najwyższą miesięczną oglądalność w historii nadawania. Telewizja Tomasza Sakiewicza może pochwalić się wynikiem na poziomie 2,98 proc. To wzrost o 2880 proc.
Podium zamyka Polsat News. W maju kanał miał 1,57 proc. udziału, po wzroście względem kwietnia 2023 roku o 4.84 proc.
Z kolei TVP Info, po zmianie władz, straciło ponad dwie trzecie widzów i spadło z drugiej na czwartą pozycję. Średni miesięczny wynik kanału wyniósł 1,27 proc. (spadek o 72,86 proc.).
Bardzo wysoki wzrost odnotowała także Telewizja wPolsce.pl – o 1133,33 proc. do 0,37 proc. Stacja w zestawieniu uplasowała się na ósmej pozycji.
Ogromny spadek oglądalności śniadaniówki TVP. Nie jest już liderem
Z niedawno opublikowanego raportu Nielsen Audience Measurement, ujawnionego przez portal Wirtualne Media, wynika, że największą oglądalność spośród programów śniadaniowych w maju, trzeci miesiąc z rzędu, miało "Dzień dobry TVN". "Pytanie na śniadanie" TVP 2 wciąż pozostaje w tyle.
Jak czytamy w serwisie, w maju 2024 roku średnia oglądalność "Dzień dobry TVN" wyniosła 315 tys. osób przy 7,42 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+, co plasuje program na pierwszej pozycji wśród najpopularniejszych śniadaniówek
Drugie miejsce zajęło konkurencyjne "Pytanie na śniadanie" TVP2, które w analizowanym okresie przyciągało przed telewizory średnio 306 tys. osób, co przełożyło się na 6,99 proc. udziału. Oglądalność śniadaniówki TVP dramatycznie spadła w stosunku do poprzedniego roku – o 111 tys. oglądających.
Trzeci w zestawieniu znalazł się magazyn "Nowy dzień z Polsat News". W maju 2024 roku jego widownia wyniosła 175 tys. osób, a jego udział – 7,41 proc. Program względem analogicznego okresu rok wcześniej stracił jedynie 13 tys. widzów. Polsat nie ma klasycznego programu śniadaniowego, ale są realne plany na stworzenie formatu.