Koniec bojkotu TV Republika. Kaufland wraca z reklamami
Niemiecka sieć sklepów wielkopowierzchniowych Kaufland, podobnie jak wielu innych reklamodawców, wstrzymała emisję swoich reklam w TV Republika w styczniu. Była to akcja bojkotu stacji, która stanowiła reakcję na wypowiedzi, jakie padły na antenie z ust Jana Pietrzaka oraz Marka Króla (chodziło o imigrantów).
"Sieć Kaufland kategorycznie sprzeciwia się wszelkim wypowiedziom o charakterze ksenofobicznym" – przekazało wówczas redakcji portalu Wirtualne Media biuro prasowe sieci. Jej reklamy przestały być emitowane od 10 stycznia.
"Okazuje się, że szefostwo Kauflanda zmieniło zdanie i zdecydowało o powrocie ze swoimi spotami do TV Republika. Z danych Nielsena, do których dotarliśmy wynika, że w maju sieć wyemitowała w niej 139 reklam o wartości cennikowej 898,4 tys. zł, a w czerwcu – 132 reklamy za 488 tys. zł" – czytamy.
"Obecność reklam sieci Kaufland w różnych stacjach telewizyjnych wynika z powszechnej mechaniki zakupu czasu antenowego w postaci pakietów reklamowych. Są one konstruowane przez biura reklamy poszczególnych stacji. W tym przypadku obecność naszych treści na antenie TV Republika jest konsekwencją obecności tego nadawcy w większym pakiecie, który zakupiliśmy w Biurze Reklamy Polsat Media. Jednocześnie podkreślamy, że jesteśmy firmą neutralną światopoglądowo i odpowiedzialną społecznie, a nasza codzienna działalność opiera się na szacunku wobec każdego człowieka niezależnie od pochodzenia etnicznego, wyznania, płci czy poglądów politycznych" – przekazało biuro prasowe sieci Kaufland.
Seria sukcesów TV Republika. "Fenomenalny czerwiec"
Być może decyzja niemieckiej firmy jest spowodowana kolejnymi świetnymi wynikami TV Republika.
"Za nami fenomenalny czerwiec, miesiąc w którym liczba naszych widzów wzrosła, a liczba widzów naszej konkurencji z @TVN24 zmniejszyła się. Za nami wejście w nadawanie HD. Przed nami Multipleks Mux8" – napisał na platformie X dyrektor programowy Telewizji Republika Michał Rachoń.
Pokazał również korzystne dla TV Republika zestawienie dynamiki wzrostu największych telewizji informacyjnych na polskim rynku w ostatnim miesiącu.