PKP Cargo nie wypłaci kilkuset pracownikom dodatków do wynagrodzeń

Dodano:
Lokomotywa PKP Cargo Źródło: Wikimedia Commons
Zarząd PKP Cargo zdecydował, że z powodu trudnej sytuacji płynnościowej wraz z pensjami za lipiec br. kilkuset pracownikom nie zostaną wypłacone niektóre szczególne składniki wynagrodzenia, takie jak odprawy emerytalne czy nagrody jubileuszowe.

"Przyczyną tej decyzji jest trudna sytuacja płynnościowa PKP Cargo w restrukturyzacji oraz priorytetowe potraktowanie wypłaty wynagrodzeń zasadniczych" – czytamy w komunikacie spółki.

Osoby, które nie otrzymają w terminie niektórych składników wynagrodzenia są do nich uprawnione i zostaną im one wypłacone w pierwszym możliwym terminie wraz z należnymi odsetkami – zapewnia zarząd.

Decyzja ta dotyczy grupy kilkuset osób spośród ponad 14 tys. zatrudnionych w spółce w lipcu 2024 r.

Mniejsze wynagrodzenia dla kilkuset pracowników. "Wyrażamy głębokie ubolewanie"

"Zarząd PKP Cargo wraz z zarządcą wyrażają głębokie ubolewanie w związku z zaistniałą sytuacją oświadczając, że podejmą wszelkie możliwe kroki, aby niedogodności związane z powyższym były jak najmniejsze" – czytamy dalej.

Spółka przypomina, że rozpoczęła postępowanie sanacyjne, wygrała dwa duże kontrakty na przewozy dla kopalni Bogdanka oraz ArcelorMittal, łącznie na 15 mln ton pracy przewozowej, a także wraz z wszystkimi przedstawicielami związków zawodowych działających w spółce złożyła wniosek do Ministerstwa Aktywów Państwowych o rekompensatę za realizację tzw. decyzji węglowej.

"Powyższe działania dają nadzieję na poprawę płynności finansowej spółki w przyszłości. Tym niemniej obecna sytuacja naszej spółki jest wciąż trudna. Przyczyną jest 8 lat błędów i zaniechań poprzednich zarządów PKP Cargo. Szczególnie w latach 2022-2023, gdy zrealizowano ze szkodą dla spółki tzw. decyzję węglową, a zadłużenie zaczęło rosnąć do 5,2 mld zł obecnie" – napisano w komunikacie.

PKP Cargo – największy w Polsce i drugi w UE

PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.

Źródło: ISBnews
Polecamy
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...