Awaria w Ministerstwie Finansów. Nie działają popularne usługi
Użytkownicy nie mogą korzystać z usług: e-US, podatki.gov.pl czy e-PIT. Powodem są problemy techniczne. Centrum Informatyki Resortu Finansów (CIRF) zdiagnozowało przyczynę awarii i pracuje nad rozwiązaniem problemu. Resort zapewnia, że będzie na bieżąco przekazywać informacje, w sytuacji przywrócenia usług lub przedłużania się problemów.
Jak dowiedziało się radio RMF FM, awaria nie jest spowodowana atakiem cybernetycznym. Według zapewnień Ministerstwa Finansów awaria powinna zostać usunięta do południa.
Dzięki usłudze e-PIT istnieje możliwość elektronicznego rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych. Elektronicznie można dodać swoje ulgi oraz zaznaczyć, że rozliczamy się wspólnie z małżonkiem. Ponadto usługa Twój e-PIT daje możliwość wyboru z listy organizacji pożytku publicznego, na rzecz której chcemy przeznaczyć 1,5 proc.
W przypadku PIT-ów złożonych elektronicznie czas na zwrot pieniędzy wynosi 45 dni od dnia złożenia deklaracji. W przypadku formularzy papierowych – nawet 3 miesiące.
Polacy chętnie korzystają z e-usług
Polacy coraz chętniej korzystają z możliwości rozliczania podatku za pomocą internetowej usługi e-PIT. W ubiegłym roku Krajowa Administracja Skarbowa przekazała, że przez pierwsze kilka dni od uruchomienia usługi, podatnicy złożyli 1 mln deklaracji przygotowanych dla nich w usłudze Twój e-PIT.
"Usługa Twój e-PIT cieszy się jeszcze większą popularnością niż rok temu. Mamy już ponad 1 milion złożonych zeznań. Na naszym liczniku ta liczba pojawiła się znacznie szybciej niż w ubiegłym roku, kiedy to pierwszy milion deklaracji wpłynął do systemu po dziewięciu dniach od rozpoczęcia rozliczeń" – mówił były szef Krajowej Administracji Skarbowej mł. insp. Bartosz Zbaraszczuk.