Kampania samorządowa. Kto wydał najwięcej?
Dziennikarze Radia ZET przeanalizowali sprawozdania finansowe dotyczące ubiegłorocznej kampanii wyborczej.
Zgodnie z informacjami które komitety wyborcze dostarczy do PKW, najwięcej na działania kampanijne wydało Prawo i Sprawiedliwość – tj. 35 mln. zł. Prawie jedna trzecia z całego funduszu PiS (12 mln. zł.) została wydana na plakaty i billboardy.
Na ulotki postawiło PSL, które wydało na nie 5 mln. zł., podczas gdy całość wydanego przez partię na wybory budżetu wyniosła niecałe 12 mln. zł. Ludowcy zainwestowali też w ogłoszenia w prasie, na które wydali prawie 2 mln. zł.
Koalicja Obywatelska zainwestowała tymczasem w reklamy internetowe, na które wydała 2,5 mln. zł. (o pół miliona zł. więcej niż PiS i prawie 2 mln. zł. więcej niż PSL).