Coraz więcej szkół przechodzi na nauczanie zdalne. 53 wnioski w mazowieckim sanepidzie

Dodano:
fot. zdjęcie ilustracyjne Źródło: PAP / Matteo Corner
Od 11 do 18 września mazowiecki sanepid otrzymał od dyrektorów szkół i innych placówek oświatowych 53 wnioski o przejście na nauczanie hybrydowe lub zdalne, 50 zostało rozpatrzonych pozytywnie - poinformowała Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Warszawie.

Spośród 50 placówek, które dostały zgodę na zmianę trybu nauczania, najwięcej - 31 jest z Warszawy. 5 placówek z powiatu wołomińskiego, 3 z garwolińskiego, 3 z radomskiego, 2 z siedleckiego i po jednej z powiatu ciechanowskiego, otwockiego, piaseczyńskiego, pruszkowskiego, przasnyskiego i sochaczewskiego.

Jeśli chodzi o rodzaj szkół, przeważały szkoły podstawowe, w tym specjalne (łącznie 24). Pozytywne opinie wydano też dla 12 zespołów szkół, 7 przedszkoli, 3 liceów, 2 żłobków z przedszkolem i 2 specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych.

Mazowiecki sanepid najczęściej wyrażał zgodę na nauczanie hybrydowe, w większości dla jednego oddziału, choć są też przypadki, gdy na zdalne nauczanie skierowano więcej niż połowę uczniów (w Dwujęzycznej Szkole Podstawowej Polish British Academy w Warszawie zawieszono zajęcia stacjonarne dla klas 4-8, a w Dwujęzycznej Szkole Podstawowej im. A. Einsteina w Warszawie - dla klas 0-6). Przyczyną pozytywnych opinii dla zmiany trybu funkcjonowania placówek były przeważnie pojedyncze zakażenia; w kilku placówkach obecność koronawirusa potwierdzono u grupy 5-7 osób.

Od początku roku szkolnego dyrektorzy szkół i innych placówek złożyli do mazowieckich stacji sanepidu 160 wniosków o zmianę trybu nauczania.

Zgodnie z przepisami, aby zawiesić zajęcia stacjonarne dla części lub wszystkich uczniów potrzebna jest zgoda organu prowadzącego i pozytywna opinia powiatowego inspektora sanitarnego.

Źródło: PAP
Polecamy
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...