Spośród 50 placówek, które dostały zgodę na zmianę trybu nauczania, najwięcej - 31 jest z Warszawy. 5 placówek z powiatu wołomińskiego, 3 z garwolińskiego, 3 z radomskiego, 2 z siedleckiego i po jednej z powiatu ciechanowskiego, otwockiego, piaseczyńskiego, pruszkowskiego, przasnyskiego i sochaczewskiego.
Jeśli chodzi o rodzaj szkół, przeważały szkoły podstawowe, w tym specjalne (łącznie 24). Pozytywne opinie wydano też dla 12 zespołów szkół, 7 przedszkoli, 3 liceów, 2 żłobków z przedszkolem i 2 specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych.
Mazowiecki sanepid najczęściej wyrażał zgodę na nauczanie hybrydowe, w większości dla jednego oddziału, choć są też przypadki, gdy na zdalne nauczanie skierowano więcej niż połowę uczniów (w Dwujęzycznej Szkole Podstawowej Polish British Academy w Warszawie zawieszono zajęcia stacjonarne dla klas 4-8, a w Dwujęzycznej Szkole Podstawowej im. A. Einsteina w Warszawie - dla klas 0-6). Przyczyną pozytywnych opinii dla zmiany trybu funkcjonowania placówek były przeważnie pojedyncze zakażenia; w kilku placówkach obecność koronawirusa potwierdzono u grupy 5-7 osób.
Od początku roku szkolnego dyrektorzy szkół i innych placówek złożyli do mazowieckich stacji sanepidu 160 wniosków o zmianę trybu nauczania.
Zgodnie z przepisami, aby zawiesić zajęcia stacjonarne dla części lub wszystkich uczniów potrzebna jest zgoda organu prowadzącego i pozytywna opinia powiatowego inspektora sanitarnego.
Czytaj też:
Przełomowy moment. Polska ma pierwszy na świecie skuteczny lek na COVID-19Czytaj też:
Turyści kupują podrobione wyniki testu na COVID-19. Niska cena i wielkie zainteresowanieCzytaj też:
"Liczba zakażeń przekroczyła tysiąc dziennie i będzie rosła". Minister zdrowia nie pozostawia złudzeń