Przekop Mierzei Wiślanej. "17 wrześnie oficjalne otwarcie kanału żeglugowego"

Dodano:
Zdjęcie ilustracyjne Źródło: PAP / Marcin Gadomski
17 września zostanie oficjalnie otwarty kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną – poinformował wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk. Budowa kanału rozpoczęła się jesienią 2018 r.

Już na początku 2022 roku, wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk informował, że pierwsze statki popłyną przez Mierzeję Wiślaną prawdopodobnie jesienią.

Szansa na rozwój dla obszaru w pobliżu Zalewu Wiślanego

W rozmowie z Polskim Radiem Gróbarczyk tłumaczył, że budowa jest dużą szansą rozwoju dla miejscowości znajdujących się w pobliżu Zalewu Wiślanego.

– Cały ten obszar działania będzie miał wpływ na uruchomienie Polski wschodniej – obszarów, które nie miały szans na rozwój, nie mówiąc o rozwoju portu Elbląg, który był już umartwiony – podkreślił wiceminister infrastruktury.

Polityk zaznaczył, że aby inwestycja działała prawidłowo należy znacząco rozwinąć lokalną infrastrukturę. Zauważył, że należy pogłębić tor wodny, zmodernizować port w Elblągu i zbudować kolejne mosty. Badania pokazują, że inwestycję popiera większość Polaków.

"Mówiono: kiedy ta Gdynia się zwróci?"

Jeszcze w lutym, wiceminister analizując budowę Mierzei Wiślanej nawiązał do przedwojennych polskich inwestycji, takich jak Gdynia i zwrócił uwagę, że był to jeden z elementów potężnych inwestycji dokonanych przez ówczesne władze na Wybrzeżu.

— Wtedy mieliśmy bardzo podobną retorykę jak obecnie przy budowie kanału przez Mierzeję Wiślaną. Mówiono: Kiedy ta Gdynia się zwróci? To był główny element krytyki – powiedział Gróbarczyk.

Kanał za 880 mln zł

Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną ma mieć 1,3 km długości i 5 metrów głębokości. Ta inwestycja, która połączy Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, ma kosztować ok. 880 mln złotych.

Formalnie budowa rozpoczęła się, kiedy Pod koniec października 2018 r. prezes PiS Jarosław Kaczyński uczestniczył w uroczystym wbijaniu palików geodezyjnych w Kątach Rybackich


Źródło: X / PAP
Polecamy
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...